مخالفت جدی عضو شورای شهر با هزینه شهرداری تهران برای متروی گلشهر

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این کار در هیچ یک از اسناد و مصوبات شورای شهر از جمله بودجه سنواتی و برنامه ۵ ساله دوم و سوم تهران مورد اشاره قرار نگرفته است، اظهار کرد: چه رسد به آنکه در اولویت قرار گیرد آن هم در شرایطی که حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در شهر تهران با توجه به افزایش تقاضا و عدم پاسخ مؤثر به این تقاضا در شرایط نامطلوبی به لحاظ کیفیت خدمات قرار دارد.

آروین تصریح کرد: وضعیت نامطلوب خدمات‌دهی به شهروندان در مترو بیش از هرچیز ناشی از تعهدات انباشته و پرداخت نشده سهم دولت و گسترش حمل ونقل عمومی است.

او با تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: این تبصره ناظر به همین عدم ایفای تعهدات دولت است و متأسفانه سالها به یک حکم ظاهراً دائمی تبدیل شده است که ناشی از عدم پرداخت صدها میلیارد تومان سهم سالانه دولت از هزینه تمام شده سفرها با مترو است که سالها برخلاف قوانین نادیده گرفته شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری در تمام سالیان گذشته ناگزیر از جبران و پرداخت سهم دولت در هزینه‌های تمام شده سفر با مترو بوده و هرساله در قالب تبصره بودجه به صورت یک کسری پنهان چند صد میلیاردی و از همان زمان تصویب بودجه شهرداری خود را نشان می‌دهد.

آروین خاطر نشان کرد: این درحالی است که دولت دارای چنین تعهدات انباشته و پرداخت نشده‌ای است و امروز با فشار بخش‌های ذیربط در دولت شهرداری تهران علی‌رغم مخالفت اولیه حاضر به پذیرش مسئولیت راه‌اندازی و افتتاح خط متروی گلشهر، هشتگرد توسط شرکت بهره‌برداری مترو شده است و تخمین زده می‌شود که برای تکمیل نهایی آن حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

او با طرح این پرسش که در این اوضاع مالی که شهرداری در خدمات‌رسانی به شهروندان مشکل دارد، چرا یک افتتاح سوری از سوی دولت باید چنین هزینه‌‌ای را روی دست شهر بگذارد، گفت: چرا ناایمنی جدی این خط که جان همه مسافران را تهدید می‌کند باید به دوش شورا و شهرداری گذاشته شود.

آروین افزود: آقای شهردار با کدام مجوز شورا چنین هزینه‌‌ای را به شهر تحمیل می‌کنید در حالی که در هیچ یک از اسناد راه‌اندازی این خط هیچ اولویتی نداشته است و چرا به جای ایستادگی بر سر وصول سهم دولت از حمل ونقل عمومی در برابر فشارها کوتاه می‌آیید.

اخبار برگزیده
شناسه : 77915
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا