کشتار جمعی در آمریکا به رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۹ رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز: یکی از پرتلفات‌ترین موارد کشتار جمعی در لاس‌وگاس در سال ۲۰۱۷ بود که بالاترین رقم تلفات کشتارهای جمعی در تاریخ معاصر آمریکاست.

یکی از پرتلفات‌ترین موارد کشتار جمعی در لاس‌وگاس در سال ۲۰۱۷ بود که بالاترین رقم تلفات کشتارهای جمعی در تاریخ معاصر آمریکاست.

آمارهای جمع آوری شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه یو اس تودی و دانشگاه شمال شرقی آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ تعداد کشتارهای جمعی از اوایل دهه هفتاد میلادی تاکنون بالاترین میزان بوده است.

اولین مورد کشتار جمعی روز ۱۹ ژانویه روی داد. مردی با تبر چهارعضو خانواده خود از جمله دختر نوزادش را کشت. پنج ماه بعد ۱۲ نفر بر اثر تیراندازی در محل کار در ایالت ویرجینیا به قتل رسیدند. در ماه اوت نیز ۲۲ نفر دیگر در یک فروشگاه والمارت در شهر ال پاسو با شلیک یک مهاجم کشته شدند.

کشتار جمعی در مواردی به کار برده می‌شود که قربانیان آن چهار نفر یا بیشتر باشند. آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴۱ مورد کشتار جمعی اتفاق افتاده، از این تعداد ۳۳ مورد تیراندازی بوده و در مجموع بیش از ۲۱۰ نفر کشته شده‌اند.

بسیاری از این موارد چون در اماکن عمومی اتفاق نیافتاد در اخبار سراسری پوشش پیدا نکردند. مهمترین و خبر سازترین موارد که در اماکن عمومی روی داد و توجه افکارعمومی را به خود جلب کرد تیراندازی و کشتار در ال پاسو و اودسا در ایالت تگزاس؛ دایتون در ایالت اوهایو؛ ویرجینیا بیچ در ایالت ویرجینیا؛ و شهر جرسی در ایالت نیوجرسی بودند.

از نظر تقسیم بندی ایالتی، کالیفرنیا که سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به مالکیت و حمله اسلحه را دارد با هشت مورد کشتار جمعی در صدر قرار دارد. این حملات در نیمی از ایالت‌های آمریکا روی داده است، از شهرهای بزرگ و پرجمعیت مثل نیویورک گرفته تا شهر کوچکی در آلاباما که فقط ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

در اکثر این کشتارها مردم یکدیگر را می‌شناختند مثل اختلافات خانوادگی، خشونت ناشی از موادمخدر یا دسته‌های تبهکار و یا افرادی که خشم خود را با حمله به همکاران و خانواده خود بروز دادند.

یکی از این موارد قتل چهار تن از اعضای خانواده از جمله دختر نوزداش توسط مردی بوسیله تبر در ایالت اورگان است. دو نفر دیگر از جمله یکی از مستاجران خانه و یک دختر ۸ ساله توانستند از این حمله بگریزند. این کشتار با تیراندازی و مرگ مهاجم توسط ماموران پلیس متوقف شد.

اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که اکثر عاملان این کشتارها در گذشته نیز با پلیس و قانون مشکلاتی داشته‌اند ولی انگیزه آنها برای کشتار اعضای خانواده خود هنوز ناشناخته است.

مورد ایالت اورگان یکی از ۱۸ موردی است که در آن مهاجم اعضای خانواده خود را به قتل رساند و یکی از شش موردی است که در آن اسلحه گرم به کار برده نشد.

از سال ۲۰۰۶ که آمارهای مربوط به کشتارجمعی توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه یو اس تودی و دانشگاه شمال شرقی آمریکا جمع آوری و ثبت شده است، سال ۲۰۱۹ با ۴۱ مورد بالاترین رکورد را دارد. ولی در عین حال آمارگیری و بررسی‌های دیگری که از دهه هفتاد میلادی آغاز شده نشان می‌دهد که تعداد کشتارهای جمعی در هیچ سالی از آن زمان تاکنون به اندازه سال ۲۰۱۹ نبوده است.

قبل از سال ۲۰۱۹ سال ۲۰۰۶ با ۳۶ مورد بالاترین رقم کشتار جمعی را داشت.

البته در سال ۲۰۱۷ تعداد قربانیان کشتارهای جمعی ۲۲۴ نفر بود و یکی از پرتلفات‌ترین موارد در آن سال تیراندازی در شهر لاس‌وگاس بود که بالاترین رقم تلفات کشتارهای جمعی در تاریخ معاصر آمریکاست.

از نظر تقسیم بندی ایالتی، کالیفرنیا که سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به مالکیت و حمله اسلحه را دارد با هشت مورد کشتار جمعی در صدر قرار دارد. این حملات در نیمی از ایالت‌های آمریکا روی داده است، از شهرهای بزرگ و پرجمعیت مثل نیویورک گرفته تا شهر کوچکی در آلاباما که فقط ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

اکثر این کشتارها، منهای هشت مورد، بوسیله سلاح گرم روی داده‌اند. موارد دیگر بوسیله اسلحه سرد از جمله تبر و چاقو انجام شده و حداقل در دو مورد کشتار نتیجه به آتش کشیدن محل زندگی قربانیان بوده است.

 

۹ مورد از تیراندازی‌ها در اماکن عمومی روی داده و سایر موارد در خانه‌ها، محل کار و یا کافه‌ها اتفاق افتاده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 77985
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا