امکان ثبت اطلاعات در سامانه حمایت معیشتی وجود ندارد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  پیش از این اعلام شده بود متقاضیانی که تا کنون یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند، می‌توانند درخواست خود را از ۱۰ دی ماه (امروز) در سامانه hemayat.mcls.gov.ir  ثبت کنند در حالیکه امروز این سامانه اجاره ثبت درخواست را نمی‌دهد.

متقاضیانی که امروز اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی می‌کنند، با پیغام « با توجه با پایان مهلت ثبت درخواست بررسی مجدد شرایط بسته حمایتی امکان ثبت اطلاعات وجود ندارد. بزودی اطلاع رسانی برای مشاهده نتایج بررسی ها انجام خواهد شد» مواجه می‌شوند.

چند خانوار امشب یارانه معیشتی می‌گیرند

در مرحله نخست واریز سبد حمایت معیشتی حدود ۱۸ میلیون خانوار از محل منابع مالی حاصل از افزایش قیمت بنزین یارانه دریافت کردند.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آنها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده اند حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان فردا شب دریافت خواهند کرد.

به گفته «مهدی قمصریان» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست ها بوده و امکان تایید تعداد بیشتری از این خانوارها در ماه‌های آتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در هر مرحله که خانوارها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار بگیرند حمایت معیشتی از مرحله نخست برای آنها محاسبه و واریز خواهد شد.

میزان واریزی دولت در دو مرحله یارانه معیشتی

پیش‌بینی شد که از محل افزایش قیمت بنزین ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و بین خانوارها توزیع شود.

براساس اعلام «محمد باقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه، در مرحله نخست ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی واریز شد. همچین بنا به گفته سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در مرحله دوم ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان مبلغ حمایت معیشتی واریز خواهد شد. بر این اساس در مرحله دوم واریز یارانه جبران قیمت بنزین، دولت ۱۱۲ میلیارد تومان بیشتر واریز می‌کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 78015
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا