برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه مصوب مجلس است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از مهر: دکتر فرزام اردلان رئیس کمیسیون حمایت مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به قانونی بودن برگزاری آزمون وکالت توسط این مرکز اظهار داشت: آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه بر اساس مجوزها، آیین نامه ها و مصوبات صادره از سوی رئیس قوه قضائیه که به تایید مجلس شورای اسلامی رسیده است برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: مستند اصلی این مرکز برای برگزاری آزمون، ماده ۱۸۷  قانون برنامه سوم توسعه و بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می باشد که صراحتا قانون گذار آن را  به رسمیت شناخته است و به مرکز اختیار برگزاری آزمون و لحاظ ۳۰ در صد سهمیه برای ایثارگران داده است، وقتی قانون گذار به یک مرجعی اجازه می دهد تا درصد ایثارگری را در آزمون لحاظ کند حتما آن مرجع می تواند آزمون را برگزار کند.

رئیس کمیسیون حمایت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: در آیین نامه سال ۹۷ صراحتا به مرکز وکلای قوه قضائیه اجازه و اختیار داده شده است که زیر نظر هیئت نظارت آزمون برگزار کند. این هیئت شاخص شامل معاون اول قوه قضائیه، معاون قضایی، قضاتی با پایه ۱۱ قضایی و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه که از سوی رئیس این قوه توفیض اختیار شده است.

اردلان خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری از طریق هئیت تخصصی اش  در سال گذشته در جریان درخواست های متعدد برای جلوگیری از برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، این درخواست رد شد و اجازه برگزاری آزمون به این مرکز داده شد.

 این وکیل دادگستری با اشاره به ایجاد هجمه های در مورد عدم استقلال وکلای این مرکز تصریح کرد: استقلال فردی در محاکم قضایی بین همه وکلای قوه قضائیه وجود دارد، وکلای این مرکز بدون هیچ محدودیت و فشاری در پرونده های امنیتی به وکالت می پردازند و تا امروز هیچ سندی مبنی بر این که وکلای این مرکز در محاکم قضایی از استقلال کافی برخودار نبوده باشند ارائه نشده است.

اخبار برگزیده
شناسه : 78375
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا