جزییات کمک بلاعوض ۵۸ میلیارد تومانی دولت برای سیل زدگان خوزستان

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: حمیدرضا عدل با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت در خصوص کمکهای بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان، گفت: مبلغ ۵۸.۸ میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم مقررات مالی دولت برای بازسازی بخشهای آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتی مناطق مسکونی استان خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد ۱۲ میلیون تومان و در مجموع ۸.۴ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: برای احداث ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز سه میلیارد تومان و به ازای هر واحد ۱۰ میلیون تومان اختصاص داده می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی، شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد پنج میلیون تومان و در مجموع ۱۲.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت که به وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است، کمک هزینه اسکان موقت برای ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی سه میلیارد تومان و برای پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عدل یادآور شد: براساس بند دوم مصوبه هیات دولت در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده استان خوزستان گفت: مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود چهار درصد در مناطق روستایی و سود پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی بوسیله بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۲.۵ میلیارد تومان از این تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی، ۳۷.۵ میلیارد تومان برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با سود و کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای بازسازی ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و ۳۰۰ واحد مسکونی  روستایی ۴۷ میلیارد تومان با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله اختصاص یافته است.

عدل گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد می کند که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سنواتی پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت کند و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است تا گزارش عملکرد این مصوبه را مقاطع زمانی سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 78485
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا