پرداخت مطالبات معوق پرستاران ادامه می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: سعید نمکی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز پرستار با حضور مقامات ارشد کشوری در سالن همایش های بین المللی برج میلاد افزود: وقتی وزارت بهداشت را تحویل گرفتم، ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق از دو سازمان بیمه‌ای و دولت داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که شرمنده پرستاران هستیم، اضافه کرد: در بازدیدهای استانی، با این موضوع مواجه می‌شدم که معوقات پرستاری بیش از یک سال و نیم پرداخت نشده است که تصمیم گرفتیم اصلاحاتی در این وضعیت ایجاد کنیم که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت، توانستیم قسمتی از این مطالبات را پرداخت کنیم و تا پایان سال نیز پرداخت مطالبات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بعد از این معوقات پرستاری بیش از سه ماه نشود و مطمئن هستیم که پرستاران این پدیده را به حساب ما نمی‌گذارند.

نمکی با انتقاد از طرح قاصدک اظهار داشت: من از ابتدا به این طرح بی‌ربط قاصدک اعتراض داشتم، چون نه منطقی بود و نه عدالت بین رشته‌ای را تأمین می‌کرد که طرح جایگزین آن را آماده کرده ایم و قبل از پایان سال، سامانه آن مستقر خواهد شد.

وی توضیح داد: من همواره اعتقاد دارم که پرستاری کار عاشقی است و خون دل فراوان باید خورد تا پرستار خوب بود.

نمکی اظهار داشت: همکاران ما امسال یک سیل عظیمی را در ۲۶ استان به صورت گسترده و ۶ استان به صورت خاص را اداره کردند که باعث حیرت شد که در کل جهان یک کشوری به این گستردگی یک مورد اپیدمی نداشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور برای بیش از ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ایرانی توسط پرستاران و دانشجویان پرستاری گفت: پرستاران در این حرکت عظیم که رکورد بسیار چشم گیری در کشور و جهان بود، نقش اساسی داشتند.

وی گفت: همچنین در موج شدید آنفولانزای اخیر که یکباره ما را یک جریان ویروس چموش گرفتار کرد، پرستاران با زدن ماسک و بدون هیچ پروایی در دل این ویروس می غلطند و شب و روز خودشان را گذاشتند تا بیماران هر چه زودتر بهبود بیابند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به توسعه گسترده و فراوان تخت های بیمارستانی و برای اینکه ما برای این ها نیرو نداشتیم، مجوزی را از سازمان امور استخدامی کشور گرفته ایم تا  ۹ هزار پرستار را در ۲ مرحله جذب و استخدام کنیم که این نیز یک دستاورد برای جبران حداقلی کسری های کادر خدمات پرستاری کشور است.

اخبار برگزیده
شناسه : 78910
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا