امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: مهدی یحیایی در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد با بیان اینکه طی این مدت ۱۸۵ مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات اخذ شده است افزود: امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اطلاع رسانی قیمت فراهم شده است.

وی افزود: هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، تقلب ،احتکار،عرضه خارج از شبکه ، عرضه ، فروش ونگهداری کالای قاچاق ، فروش اجباری کالا وخدمات ، عدم درج قیمت و…. می‌توانند موارد را در سامانه اطلاع رسانی قیمت به نشانی ۱۲۴٫ir از طریق سایت و یا اپلیکیشن آپ ثبت و یا با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان تماس حاصل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی یک هفته گذشته بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفته است که ماحصل این بازرسی‌ها تشکیل ۲۹۱ مورد پرونده تخلف است.

 معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تشدید بازرسی‌ها افزود: طی این مدت به منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است که ۳۴۷مورد تخلف از سوی واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته است.

یحیایی همچنین گفت: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق… به ارزش ریالی بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال کشف که پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 79761
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا