عملیات نظامی دانمارک در عراق به‌حال تعلیق درآمد

به گزارش جهان صنعت نیوز: وزارت دفاع دانمارک درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، همه فعالیت های آموزشی خود در عراق را به‌طور موقت به‌حال تعلیق درآورد.

به گزارش روز شنبه نشریه کپنهاگ‌پست، ‌ ماموریت آموزش نظامی دانمارک بخشی از عملیات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق است.

در عین حال، برخی از افسران دانمارکی در ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق شرکت دارند. هر دو ماموریت یاد شده دانمارک به دلایل امنیتی، ‌ موقتا به حال تعلیق در می آید.

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که نظامیان این کشور از نظر امنیتی در آمادگی بالا هستند و تجهیزات امنیتی شان را بیشتر از شرایط عادی به همراه دارند.

دانمارک از سال ۲۰۱۴، در قالب ماموریت ضد داعش در عراق حضور نظامی داشته، اما در سال های اخیر، بخش عمده ماموریت نظامیان دانمارکی در زمینه آموزش نظامی و مشورتی به ارتش عراق اختصاص یافته است.

در حال حاضر، ‌ حدود ۱۴۰ نظامی دانمارکی در عراق مستقر هستند و «مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک هنوز در مورد سرنوشت آنها تصمیم گیری نکرده است.

وی گفت: نتیجه گیری در مورد نیروهای دانمارکی و حضور نظامی ما (در عراق)، زودهنگام است. ۹۱۰۹

نخست وزیر دانمارک در عین حال نگران است که ترور سردار سلیمانی، ‌ به تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه منجر شود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 79902
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا