پیش نویس قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق منتشر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: به گزارش رسانه های عراقی جلسه پارلمان عراق پیش از ظهر امروز (یکشنبه) برای بررسی طرح اخراج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور برگزار  شد.

در جلسه امروز نمایندگان پارلمان عراق در ارتباط با این موضوع دیدگاه های خود را بیان کردند و به تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

نمایندگان کرد و نمایندگان برخی از گروه های سنی عراق در جلسه امروز حضور نداشتند.

متن پیش‌نویس این قانون به این شرح است:

۱- دولت موظف است درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در تاریخ  /  /۲۰۱۶ را به دلیل پایان عملیات نظامی و جنگی در عراق و کسب پیروزی در این کشور، لغو کند و دولت عراق باید برای پایان دادن به انواع حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور اقدام کند و از هرگونه استفاده از آسمان عراق به هر دلیل طی مدت (  ) جلوگیری به عمل آورد.

۲- دولت عراق یعنی فرماندهی کل نیروهای مسلح باید شمار کادر فنی و آموزشی خارجی را که به آنها نیاز دارد و نیز مکان‌های حضور آنها و ماموریتشان و مدت زمان قرارداد آنها را مشخص و اعلام کند.

۳- دولت عراق به ویژه وزارت خارجه باید به سازمان ملل متحد و شورای امنیت رجوع و علیه آمریکا به دلیل ارتکاب تجاوزها و نقض‌های خطرناک حاکمیت و امنیت عراق، شکایت کند.

۴- این قانون از تاریخ تصویب، قابل اجراست.

در پی انتشار این پیش‌نویس، یک نماینده عراقی گفت که این پیش‌نویس نهایی نیست و قابلیت اصلاح دارد.

این در حالی است که دو فراکسیون عمده فتح و سائرون روز گذشته در بیانیه ای اعلام کردند همه تلاش خود را برای تصویب قانون اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق در نشست روز یکشنبه مجلس به کار خواهند بست.

گردان های حزب الله یکی از مهم ترین گروه‌های سیاسی و پارلمانی عراق است که به شدت خواستار تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از کشور است.

به دنبال جنایت های اخیر نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های الحشد الشعبی در القائم و شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی این کشور تبدیل شده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 80163
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا