ارزآوری بیش از پنج میلیون دلاری صادرات سیمان

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: بهروز اسودی در جلسه بررسی مشکلات کارخانه سیمان شاهرود که با حضور مقامات استانی برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد : از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۴۵ هزار تن سیمان از این واحد تولیدی به خارج از کشور صادر شده است.

وی بابیان اینکه تمامی صادرات این واحد بدون واسطه و از طریق خود شرکت صورت می پذیرد تصریح کرد: ارزش دلاری کالاهای صادراتی کارخانه سیمان در سال‌جاری، ۵میلیون و ۶۸ هزار دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: شرکت سیمان شاهرود با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع سیمان پرتلند تیپ ۲، تیپ ۵و تیپ ۳ را دارد .

وی با اشاره به اشتغالزایی این صنعت در شاهرود اضافه کرد: فعالیت‌های این واحد صنعتی توانسته است زمینه اشتغال حدود ۵۶۰ نفر را در شهرستان و منطقه فراهم کند..

اسودی از تلاش برای رفع برخی مشکلات پیش روی این واحد صنعتی خبر داد و گفت: در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان، فرماندار، اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی مشکلات صادرات ، تسهیلات و بانکی، حمل و نقل و … این واحد تولیدی بررسی و برای رفع آنها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 80741
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا