تنش ایران و آمریکا؛ احتمال افزایش قیمت بنزین در بریتانیا

گزارش جهان صنعت نیوز: با افزایش تنش‌های ایران و آمریکا و به تبع آن افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، نرخ بنزین در بریتانیا ممکن است بالا برود. این احتمال در حالی قوت گرفته که اخیرا قیمت سوخت در این کشور حدود یک سنت (آمریکا) بالا رفته بود.

نرخ متوسط هر لیتر بنزین در بریتانیا هم اکنون معادل یک دلار و ۶۷ سنت و هر لیتر گازوئیل یک دلار و ۷۴ سنت است.

نرخ نفت در بازارهای جهانی به دلار محاسبه می‌شود و بر همین اساس تغییر نرخ برابری پوند در برابر دلار نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت سوخت در بریتانیا دارد.

از زمان شهادت قاسم سلیمانی در عراق قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از شش درصد افزایش یافته؛ قیمت هر بشکه نفت برنت امروز به ۶۸/۵ دلار رسید، در حالی که در روزهای اخیر بالای ۷۰ دلار هم رفته بود.

در بریتانیا بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتریان سوخت هم عرضه می‌کنند که از طریق پیمانکاران کوتاه مدت تامین می‌شود؛ قیمت سوخت در جایگاه‌های پمپ بنزین این سوپرمارکت‌ها معمولا دو هفته یک بار تعیین می‌شود. بی‌ثباتی در قیمت نفت می‌تواند بر نرخ سوخت در این پمپ‌بنزین‌ها اثر بگذارد.

تنش ایران و آمریکا؛ احتمال افزایش قیمت بنزین در بریتانیا

رانندگان بریتانیایی در مقایسه با کشورهای اروپایی بیشترین مالیات سوخت را پرداخت می‌کنند؛ بطور متوسط بیش از یک دلار در هر لیتر

تنش ایران و آمریکا بر بازارهای مالی هم تاثیر داشته و در روزهای اخیر سرمایه‌گذاران در معاملات احتیاط پیشه کرده‌اند.

اخیرا بعضی از سرمایه‌گذاران، به جای دلار اقدام به خرید بعضی از ارزهای مطمئن نظیر فرانک سوئیس و ین ژاپن کرده‌اند.

قیمت طلا هم در روزهای اخیر به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید. امروز هر اونس طلا بیش از ۱۵۶۸ دلار خرید و فروش شد.

ارزش سهام آرامکوی عربستان هم به کمترین ارزش خود از زمان عرضه عمومی در یازدهم دسامبر پارسال رسیده بود که بعد کمی بهبود یافت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 80814
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا