صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری بنگاه‌های کوچک و متوسط در ۹ ماهه امسال

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «اصغر مصاحب» امروز (شنبه) افزود: ‌مواد غذایی، لوازم خانگی، مواد پلیمری و پلاستیکی، مواد شیمیایی، فرش، چرم و کیف دستی، عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهند.

وی بیان‌ داشت: ‌کمک به راه اندازی شرکت‌های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی (تجمیع واحدهای تولیدکننده و صادراتی برای عرضه کالاهایشان با برند مشترک یا به صورت متحدالشکل)، دو فعالیت عمده‌ای است که از سوی این سازمان برای توسعه صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: تا امروز ۷۲ کنسرسیوم صادراتی و ۶۵ شرکت مدیرت صادرات شکل گرفته و فعالیت دارند.

وی در ادامه، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در راستای تقویت صنایع کوچک و حضور در بازار آن کشورها برای این صنایع مثبت ارزیابی کرد و گفت: به همین منظور کارگاه‌های آموزشی برای کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات برگزار شده تا با مبانی، اصول و موارد حقوقی صادرات آشنا شوند.

مصاحب بیان داشت: عمده آموزش‌ها در خصوص غرفه‌آرایی، نحوه معرفی شرکت‌ها، انجام مکاتبات، بازاریابی، مسائل فنی و غیره است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 81678
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا