محسن هاشمی: بدتر از شلیک سهوی ، شلیک عمدی به اعتماد عمومی بود

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «محسن هاشمی» امروز یکشنبه در جریان یکصدو هشتادو نهمین جلسه شورا با ابراز تاسف و تسلیت به همه ایرانیان برای حوادث چند روز اخیر که در کرمان به درگذشت بیش از ۶۰ نفر در تشییع جنازه سردار قاسم سلیمانی، در فیروزکوه به ۲۰ کشته در تصادف اتوبوس و در تهران به سقوط هواپیما بر اثر شلیک سهوی پدافند و جان باختن ۱۷۶ نفر انجامید، افزود: چرا در ماجرای سقوط هواپیما باید حقیقت از رییس جمهور و رییس شورایعالی امنیت ملی، پنهان نگهداشته شود و بعد از اعلام دولت‌های بیگانه به اطلاع مسئولان خودمان برسد.

وی افزود: از سوی دیگر، نباید عملکرد صداوسیما و برخی رسانه های رسمی را در تهییج بیش از اندازه مردم و دو قطبی کردن فضای جامعه نادیده گرفت.

به عقیده هاشمی، این رسانه ها  برخی مشکلات کوچک را بزرگنمایی می کنند و از کنار مشکلات بزرگ با بی توجهی می گذرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز پنجشنبه هفته جاری در تهران تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، جای آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی است و مردم در حسرت عقلانیت، خویشتن داری و تدبیر ایشان هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز کشور به وحدت نیاز دارد اما نه وحدتی که به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی منادی وحدت بود، اما وحدت را در میانه روی می دانست ، میانه روی یعنی افراطیون وتفریطیون از مواضع خود کوتاه بیایند و کنار مردم حرکت کنند.

هاشمی تاکید کرد: اگر ما نتوانیم اعتماد عمومی و قدرت ملی را ترمیم کنیم، در برابر تهدیدات بیگانگان آسیب پذیر خواهیم بود.

در پی سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، پس از سه روز مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت. 

 

اخبار برگزیده
شناسه : 81911
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا