مبارزه با ملخ صحرایی از سطح ۵ هزار هکتار عبور کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «سید محمدرضا میر» روز یکشنبه درباره ریزش‌ ملخ صحرایی در ایران از اواخر آبان ماه جاری در مسیر بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان، افزود: از این میزان سطح مبارزه، نزدیک پنج هزار هکتار مربوط به استان هرمزگان و بخش اندکی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: هنوز شاهد هجوم جدیدی از ریزش ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به سمت ایران نیستیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: اکنون سازمان مذکور با تامین اعتبارات ملی و استانی و فراهم سازی ماشین آلات و تجهیزات لازم آمادگی مبارزه با ریزش مجدد ملخ صحرایی از سوی شبه جزیره عربستان به سمت ایران را دارد.

به گفته وی، هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که بیش از  ۲۰ درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود.

میر اظهار داشت: مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران موجب شده که بخش عمده ریزش ها در استان هرمزگان اتفاق بیفتد که البته  شرایط برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی فراهم است.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 82094
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا