چند و چون تشکیل تعاونی‌ جوانان در کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: در این تفاهم نامه منظور از شرکت‌های تعاونی جوانان ، شرکت‌هایی هستند که براساس قوانین بخش تعاون و اصلاحات بعدی آن و یا در اجرای قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن تشکیل و فعالیت کرده است و اکثر اعضای آن در زمان ایجاد و برخورداری از حمایت، در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند.

افزایش مشارکت‌های اجتماعی جوانان در قالب شرکت‌های تعاونی، شناسایی امور قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به تشکل‌های تعاونی، ایجاد فضای کسب و کار ویژه جوانان دانش آموخته دانشگاهی در همه گرایش‌ها، ارتقای کیفیت زندگی، توسعه مسوولیت پذیری و روحیه نشاط جوانان کارگر، شناسایی مسایل فرهنگی اجتماعی جوانان کارگر، ارتقای فرنگ کار در بخش‌های اداری ـ ورزشی وزارت ورزش و سازمان‌های تابعه و توسعه ورزش همگانی در بین جوانان کارگر از اهداف مهم این تفاهم است.

همچنین مقرر شده در زمینه اجرای این تفاهم‌نامه و برای سیاستگذاری، تدوین برنامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌نامه نیز کمیته‌هایی در سطح ملی و استانی کمیته هماهنگی تشکیل شود.  

مدت این تفاهم نامه دو سال است و در پایان هر سال مراتب بررسی و در صورت نیاز بازنگری می‌شود و در صورت صلاحدید طرفین برای سال‌های بعد تمدید می‌شود.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت که یشنهاد شد تا پایان امسال ١٠ میلیارد تومان منابع مالی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای این منظور تامین شود و تا سقف ١٠٠ میلیارد تومان منابع مالی از سود بانک توسعه تعاون از سال ٩٩ اختصاص یابد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 83511
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا