شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جدید در چین به سرعت افزایش یافته است

جهان صنعت نیوز: فروشگاه گوشت در ووهان – در ووهان و تعدادی دیگر از شهرها چین تدابیر سختگیرانه ای برای جلوگیری از انتشار بیماری به اجرا گذاشته شده است
چین از افزایش سریع شمار مبتلایان و قربانیان بیماری ویروسی جدید خبر داده و وزارت خارجه ایران به اتباع ایرانی ساکن چین و مسافران عازم آن کشور هشدار بهداشتی داده است.

براساس گزارشی که سازمان بهداشت چین امروز، جمعه۴ بهمن (٢۴ ژانویه) منتشر کرده، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی تنفسی به سرعت افزایش یافته و تا کنون بیست و شش نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

طبق آخرین آمار، هشتصد و سی مورد ابتلای به این بیماری در چین تایید شده و با توجه به تعداد مراجعان به مراکز درمانی، انتظار می رود این رقم به زودی از مرز یکهزار نفر عبور کند.

عامل این بیماری که نسل پیشتر ناشناخته ای از ویروس کرونا است، نخستین بار در شهر ووهان، استان هوبی چین مشاهده شد. در حال حاضر، دولت چین محدودیت های شدیدی را بر رفت و آمد و حضور در مراکز اجتماعی در چند شهر این استان به اجرا گذاشته تا از انتقال بیماری به نقاط دیگر جلوگیری به عمل آورد.

ایستگاه مترو در پکن – ماموران بهداشتی با استفاده از دما سنجی پزشکی افراد مظنون به بیماری را معاینه و در صورت لزوم به مراکز درمانی منتقل می کنند
ورود و خروج از این شهرها متوقف و شماری از جاده های اصلی ورودی و خروجی به روی رفت و آمد بسته شده است. سینما و تیاترها و سایر مراکز تفریحی نیز تعطیل است.

در حالیکه سال نو چینی زمانی برای سفر در آن کشور است، به میلیون ها تن از شهروندان چین توصیه شده است از سفرهای تفریحی خودداری ورزند و در پکن، پایتخت، برگزاری جشن های عمومی سال نو ممنوع شده است. بسیاری از مردم چین به منظور جلوگیری از ابتلای به این بیماری از ماسک استفاده می کنند.

علاوه بر چین، تا کنون مواردی از ابتلای به این بیماری در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، استرالیا و آمریکا مشاهده شده است. در همه این موارد، فرد مبتلا به تازگی به استان هویی سفر کرده بود.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نتیجه اجلاس دو روزه کارشناسان این سازمان در مورد این بیماری این بوده است که هنوز ابعاد آن در حدی نیست که یک بحران بین المللی محسوب شود و اجرای تدابیری برای مقابله آن در سطح جهانی ضرورت یابد.

این سازمان گفته است که اوضاع را از نزدیک دنبال می کند و روند تحول و سیر ابتلای به این بیماری را زیر نظر دارد تا در صورت لزوم، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

در ایران، توییتر وزارت خارجه به شهروندان ایرانی مقیم چین خواسته است به هشدارها و رهنمودهای بهداشتی و پزشکی مقامات آن کشور توجه کنند و از حضور در اماکن پرتردد اجتناب کنند. این وزارتخانه همچنین به ایرانیانی که در صدد سفر به چین هستند توصیه کرده است که قبل از پرواز به آن کشور، وضعیت بهداشتی شهر مقصد خود را بررسی کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 84958
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا