بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی آغاز به کار کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح این بنیاد در فرهنگستان هنر، گفت: آنچه امروز با آن مواجه هستیم تعارض فرهنگی و تمدنی است به این معنا که عقبه‌های تمدن فرهنگی را نمی توان حذف کرد و اگر بخواهیم تمدن حاکم را حذف کنیم، مواجهه شکل می گیرد.

منصوری اظهار داشت: زبان، حقوق بشر و پول، نمادی از فرهنگ و تمدن یک کشور است و امروز شاهد هستیم که زبان انگلیسی، زبان فراگیر دنیا و دلار، زبان اقتصاد در دنیا است و در برابر توسعه، فعالیت های حقوق بشری در دنیا بحث می‌شود.

عیسی منصوری با اشاره به ظرفیت تمدنی و فرهنگی کشور و عدم استفاده آنها، افزود: یکی از فرصت‌ها این است که بین محتوای فرهنگی و بستر این فرهنگ برای جریان یافتن در دنیا تفکیک قائل شویم و تکنولوژی این بستر را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم تولیدات فرهنگی حاصل از عقبه فرهنگی خود را در دنیا توسعه و جریان دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: نقش بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی قطعا فعالیت به عنوان جایگزینی برای استارتاپ‌ها و کدنویسی نیست، بلکه این بنیاد باید بستر و فرصت را فراهم کند تا بازیگران، فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت خلاقانه بروز دهند و شکوفا شوند.

همچنین در ادامه این مراسم «امیرحسین اسدی» رییس بنیاد توسعه فناوری فرهنگی گفت: این بنیاد، نهادی خصوصی و دولتی است و تعیین راهبردها بر عهده دولت است و اجرای این راهبردها با بخش خصوصی است.

وی افزود: بنیاد موظف است بخش خصوصی و دولتی را تلیفیق کند و تجاری سازی فرهنگی و فناوری فرهنگی را ایجاد کند.

«محمد ابطحی» مدیر ملی توسعه رسته فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار، حجم بازار صنایع خلاق و فرهنگی در سال ۲۰۱۳ حدود ۲ هزار و ۲۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار بود که در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۵۰۹ میلیارد دلار رسید که بیشترین سهم را بخش طراحی به خود اختصاص داد.

وی افزود: ۲۶۰ میلیارد دلار از گردش مالی صنایع خلاق در سال ۲۰۱۵ مربوط به کشورهای توسعه یافته و در راس آنها چین بود.

ابطحی تاکید کرد: براساس آمار بین‌المللی بیشترین تقاضا در فناوری نوین مربوط به صنایع خلاق است و بیشترین تقاضا در صنایع خلاق نیز مربوط به هوش مصنوعی و بلاک‌چین است.

وی افزود: درآمد هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۵ معادل ۲ میلیارد دلار بود که پیش‌بینی شده این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱۲۷ میلیارد دلار برسد.

مدیرملی توسعه رسته فناوری وزارت کار گفت: هوش مصنوعی می‌تواند ۸۵ درصد فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

همچنین در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی که با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد توافق نامه «همکاری چند جانبه توسعه زیست بوم کسب و کارهای فناوری فرهنگی» نیز امضا شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 85513
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا