رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در گفت و گو با جهان صنعت نیوز:

قیمت طلا این هفته تغییر می‌کند / طلا در انتظار گشایش بورس‌های جهانی در سال ۲۰۱۹

جهان صنعت نیوز| عبادالله محمدولی با اشاره به افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر در گفت و گو با جهان صنعت نیوز گفت:با توجه به ورود به سال ۲۰۱۹ میلادی و تعطیلی بورس های جهانی شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ دلاری در هر انس جهانی طلا در روزهای پایانی سال بودیم. اما این روند افزایشی مربوط به سال جدید میلادی در حال بازگشت و کاهشی شدن است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران افزود: بر همین اساس بازار طلای کشور نیز دچار نوسان شده است.
به گفته او؛ با توجه به افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش تقاضا برای آن به دلیل تقاضا برای تسویه حسابهای شرکت ها و اشخاص در پایان سال میلادی
شاهد تغییراتی در بازار داخلی بودیم.
محمدولی تصریح کرد: اکنون در ابتدای هفته باید منتظر باز شدن بورس های جهانی شویم تا بینیم با چه اطلاعاتی قیمت طلا مشخص می شود،در عین حال که در ده روز گذشته افزایش قیمت طلا در بازار داخلی بودیم، این امر طبیعی بود که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت طلا افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران در مورد سرمایه‌گذاری بر روی طلا تاکید کرد: طلا با توجه به خاستگاه و جایگاهی که در میان سرمایه گذاران دارد ، همیشه بازار مطمئن و امنی برای سرمایه گذاری است.

او گفت: بازار بعضا شاهد نوساناتی است به همین دلیل از سرمایه گذاران ، خریداران و کسانی که قصد دارند وارد بازارشوند، تقاضا می‌کنیم با مطالعه بیشتری وارد شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره ادامه داد: اگر با دیدگاه آینده نگرانه می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، طلا فرصت مطمئنی برای حفظ سرمایه ها به خصوص سرمایه های کوچک است. در چند ماه گذشته کسانی اعلام نگرانی کرده اند که در نوسان وارد بازارشده اند و خریدها یا فروش های انجام دادند، پس باید با دید بلند مدت سرمایه گذاری کنند چرا که طلا همیشه ایجاد ارزش افزوده دارد.

او افزود: طلا در بازار جهانی رو به افزایش است، با روند پیش بینی شده درسطح جهان ، جنگ های تجاری و اقتصادی در دنیا و تمام شدنی بودن طلا بازار آن سودده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با اشاره به قیمت طلا خاطرنشان کرد: امروز قیمت ها رسمی نیست، قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون ۴۵۰هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۳۳ هزار تومان بوده است.

محمدولی افزود: قیمت سکه طرح جدید در بازار ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ تومان و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان بود.هر انس جهانی نیز ۱۲۸۵ دلار است.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 8629
لینک کوتاه :