ایران و اوکراین بصورت مشترک جعبه سیاه را بررسی می‌کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی صبح امروز (شنبه) در حاشیه برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد ، در خصوص تصمیم ایران برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط اوکراین، گفت: سانحه هوایی پرواز ٧۵٢اوکراین، بر اساس استانداردهای ایکائو در حال بررسی در ایران است.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی سانحه هوایی درحال انجام کار است، گفت: مراحل بررسی گوناگون است، بررسی جعبه سیاه یکی از مراحل کار است و  ایران و اوکراین به صورت مشترک کار بررسی را بر اساس مقررات ایکائو ادامه می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که بررسی سانحه هوایی در حال پیشرفت است.

خلبان پرواز ماهشهر از کار تعلیق شد

وزیر راه و شهرسازی  در پاسخ به چرایی تعدد سوانح هوایی و ترس مردم از عدم ایمنی پروازها گفت: نباید به مشکلات دامن زده شود و صنعت هوانوردی کشور زیر سوال رود؛ این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و منحصر به ایران نیست.

وی گفت: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده از سانحه هوایی پرواز ماهشهر، خلبان پرواز که نتوانسته بود پرواز را کنترل کند از کار تعلیق شد.

اسلامی گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهم تا بعد از بررسی دقیق سانحه اطلاع رسانی کند تا مردم نگران نباشند. ضمن اینکه ملاحظه کسی را نمی‌کنیم و بر اساس مقررات حاکم در صنعت هوانوردی اگر حادثه ای رخ دهد بلافاصله عامل آن شناسایی می شود.

ایرانیان ساکن ووهان به کشور منتقل می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی همچنین خبر داد که در ۲۴ پایانه هوایی وبندری مسافران ورودی به کشور کنترل می‌شوند و گفت: تیم وزارت بهداشت در فرودگاهها مستقر هستند و همه مسافران ورودی به کشور را کنترل می‌کنند و اینطور نیست که فقط مسافران چین کنترل شوند.

وزیر راه خبر داد که کار بررسی مسافران ورودی به کشور تعطیل شدنی نیست و ادامه دارد: تاکنون موارد مشکوکی از مشاهده مسافران به کرونا گزارش نشده است.

اسلامی همچنین به جلسه شب گذشته با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران اشاره کرد و گفت: در این جلسه توقف موقت پروازهای مستقیم به چین تصویب و به سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ شد با این حال موظف هستیم تا ایرانی‌های مقیم چین را از این کشور خارج کنیم.

وی گفت: ۵۰ ایرانی در شهر ووهان چین زندگی می‌کنند که هماهنگی صورت گرفته تا به زودی آنها را از چین خارج کنیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 86439
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا