دست های پنهان در انتشار ویروس کرونای جدید

به گزارش جهان صنعت نیوزحسن مرادی در گفت و گو با جهان صنعت نیوز در خصوص احتمال دست داشتن آمریکا در شیوع ویروس جدید کرونا برای پیروزی در جنگ اقتصادی با چین و همچنین دلایل افت چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: اینکه یک شهر ۱۱ میلیاردی در پی شیوع ویروسی  ناشناخته بایکوت شود و تمام حوزه های سیاسی اقتصادی و اجتماعی یک کشور برای مدتی نامعلوم محدود شوند بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: وقتی ادارات دولتی و مراکز آموزشی و رفاهی تعطیل شوند تقاضا برای تامین انرژی کاهش می یابد وبا توجه به جمعیت بالای این شهرها و کاهش مصرف انرژی وتعطیلی صنایع و گردشگری تقاضا برای خرید یکی از پر مصرف ترین مشتریان نفت و گاز جهان کاهش خواهد یافت و افت  قیمت جهانی نفت و گاز را در پی خواهدداشت.

 استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران در خصوص تاثیر افت قیمت نفت بر بازارهای نفتی دنیا و فروش نفت ایران گفت:چین یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و البته در حوزه های دیگر هم با ایران روابط اقتصادی ،تجاری و گردشگری دارد که دراین شرایط و محدود شدن ها به هر دو طرف خسارات  جبران ناپدیری وارد می شود.

مرادی  با اشاره به بر هم خوردن معادلات اقتصادی جهان تحت تاثیر این بیماری ویروسی افزود:  به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اغلب پروازها به چین و بالعکس لغو و مراودات این کشور با سایر کشورها محدود شده است و اغلب شهرهای چین به شهر ارواح تبدیل شده است این اتفاقات هم برای کشور چین خسارات به دنبال داشته و هم برای کشورهای طرف قرارداد‌های اقتصادی.

حسن مرادی افزود: با این روند نمی توان آینده خوبی را برای اقتصاد بین المللی و حوزه نفت و انرژی پیش بینی کرد. قطعا باید برای رفع این مشکل اقدامات جهانی صورت گیرد.شیوع سریع این ویروس اغلب کشورهای دنیا را درگیر می کند  و قطعا اگر کنترل نشود حوزه های افتصادی ،نفت و انرژی و گردشگری با شکست روبرو خواهند شد.

وی اضافه کرد:رشداین روند برای سایر ملل هم می تواند ضررهای هنگفتی به بار آورد. تلاشهای جهانی برای از بین بردن و تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا می تواند  اقتصاد جهان را از نابودی نجات دهد.

گفتنی است با گسترش شیوع ویروس کورنای جدید و کاهش چشمگیر قیمت نفت و همچنین اعلام ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا مبنی بر نقش ایالات متحده در شیوع این بیماری در چین که از تسهیل بازگشت مشاغل در این کشور با انتشار این ویروس خبر داده بود گمانه زنی ها مبنی بر دخالت آمریکا در شیوع این بیماری برای تضعیف اقتصاد چین و پیروزی در جنگ تجاری با این کشور تقویت شده است.

در این رابطه بررسی ها نشان می دهدتلاش های استعمار جهانی برای نابودی و قتل عام بشریت سالهاست که در دستور کار قرار دارد،ویلیام انگدال روزنامه نگار آمریکایی در اثر خود به نام “بذرهای مرگ”به پروژه مخوف آمریکایی برای عقیم سازی و تغییر ژنتیکی اشاره می کند.شیوع بیماری سارس در چین و صادرات شیرهای آلوده به این کشور هم اقداماتی در این زمینه بوده است.دانشمند ویروس شناس استرالیایی نیز می گوید که این ویروس ها منشا طبیعی ندارندو بیشتر آنها در آزمایشگاههای مخفی خلق و منتشر شده اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 86458
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا