گرانی ارز و طلا در سال آینده

به گزارش جهان صنعت نیوز: سیستم بانکی خواستار افزایش نرخ خدمات بانکی به مشتریان در سال آینده شده است. این درخواست در شرایطی مطرح شده است که کارشناسان این اقدام را به ضرر بانک‌ها و تهدیدی برای آنان دانسته‌اند.عبداله لطفی کارشناس حوزه سرمایه‌گذاری در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت:افزایش نرخ کارمزد خدمات بانکی به ضرر بانک‌ها و منجر به ایجاد نارضایتی در میان مشتریان خواهد

وی در ادامه افزود: باتوجه به کسری بودجه‌ای که درسال آینده وجود دارد قطعا تورم بالاتری را شاهد خواهیم بود و فشارهای اقتصادی بر مردم بیشترخواهد شد. بنابراین در صورت افزایش نرخ خدمات بانکی  کوچ سرمایه ها و نقدینگی سرگردان به سمت بازارهای زود بازده همچون ارز، طلا ، خودرو و مسکن اجتناب ناپذیر خواهد بود

این فعال بازار سرمایه با پیش‌بینی تاثیر منفی این اقدام در هدفمندی بازارهای سرمایه ادامه داد: متاسفانه مردم در این شرایط ترجیح می‌دهند سرمایه و نقدینگی خود را به سمت بازارهای  سکه و ارز ببرند.این گرایش مردم ناشی از اعتمادی است که در چند سال اخیر نسبت به این بازارها شکل گرفته است.

لطفی با انتقاد از میزان نقدینگی سرگردان افزود: در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ هزار معامله‌گر جدید به واسطه نگرانی تنش‌ها و افزایش نظارت بر بازار های موازی به  بورس  وارد شدند که با افزایش نرخ خدمات بانکی قطعا این روند در سال آینده با افزایش بیشتری همراه خواهد بود.

وی با عنوان اینکه نمی توان پیش بینی دقیقی از  میزان خروج نقدینگی باز بانک ها داشت گفت: با توجه به اینکه قیمت سکه و دلار تحت تاثیر فاکتورها و عوامل بیرونی سیاسی افزایش می یابد این اقدام بانک ها اثر گذاری مثبتی نخواهد داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 86684
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا