تولیدات بخش کشاورزی ایران به ۱۲۲میلیون تن رسید

به گزارش جهان صنعت نیوزعلی‌اکبر مویدی روز چهارشنبه از رشد حدود ۵۰ درصدی تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور در ۴ دهه انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: رشد ناخالص ملی کشور در بخش تامین و امنیت غذایی از ۵.۸ به ۱۰درصد افزایش یافته است.وی، همچنین میزان تولید محصولات باغی کشور نسبت به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی را ۵۱۵ برابر عنوان و تاکید کرد: میزان  محصولات باغی تولیدی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۲۲میلیون تن افزایش یافته است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، به افزایش ۳۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: میزان تولید محصولات زراعی از ۲۰ میلیون تن به ۸۴ میلیون تن پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت.مویدی، میزان تولیدات دامی کشور در امسال را نیز بیش از ۱۵ میلیون تن عنوان و تصریح کرد: این میزان تولید در اوایل انقلاب اسلامی کمتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود. 

مویدی ، تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری کشور را ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۴۰۰ مرکز جهادکشاورزی با تحقیقات کشاورزی نوین و ترویج علمی و ۳۰۰ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در خدمت تامین امنیت غدایی و کشاورزی اکنون در سطح کشور فعال است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت جهادکشاورزی به استفاده بخش عمده‌ای از بهره‌برداران کشاورزی از بذر اصلاح شده و سازگار مناطق مختلف سطح کشور اشاره کرد و گفت: با همت مسوولان نظام جمهوری اسلامی بخش عمده‌ای از کشاورزی مجهز به ادوات و ماشین‌آلات نوین کشاورزی شده است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت جهادکشاورزی به منظور شرکت در همایش تجلیل از تولید کنندگان و بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر بود.

در این همایش از ۲۶ نفر از تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه استانی و ۴ تولیدکننده و بهره‌بردار ملی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تجلیل شد و برخی از تولیدکنندگان نیز برخی مشکلات را مطرح کردند.

سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می‌شود و سطح زیر کشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 87479
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا