تایر ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مصطفی تنها ،سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در رابطه با روند اصلاحی قیمت تولیدکنندگان تایر به جهان صنعت نیوز گفت: قیمت تایر ۲۵۰ هزار تومان ارزان‌ شد.وی در ادامه افزود همه تولید‌کنندگان موظفند که میزان تولید و توزیعشان را هفته به هفته در سامانه ستاد تنظیم بازار ثبت کنند.

 سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت:در حال حاضر هیچ آشفتگی در بازارتایرهای «نیسان‌باری» و «کامیونتی» نداریم نظارت بر توزیع تولیدات تایرها توسط ستاد تنظیم بر بازار انجام می گیرد و هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند دور از چشم ستاد تنظیم تولید و از عرضه آن به بازار خودداری کند.

تنها در ادامه اضافه کرد:در گذشته تولید کنندها از قیمت‌گذاری تایر نارضایتی داشتن که باتمهیدات صورت گرفته در نحوه تولید و توزیع اصلاحاتی صورت گرفت و در قیمتهای جدید تا ۲۵۰ هزار تومان در برخی از سایزها کاهش داشتیم.

مصطفی تنها در ادامه با اشاره به دلیل آشفتگی و افزایش قیمت در بازار تایر گفت:این آشفتگی به دلیل افزایش ناگهانی نرخ ارز بود و قیمتها بعد از به ثبات رسیدن بازار ارز ثابت شد.

وی در خصوص غیر ممکن بودن احتکار تولیدات با سودای افزایش قیمت افزود:احتکار از سوی تولید کنندگان نخواهیم داشت  و اگر این اتفاق بیفتد قطعا خارج از حیطه نظارتی ما بوده است.

تنها  با اشاره به وجود سامانه افق برای بررسی دقیق واردات و توزیع لاستیک گفت: در حال حاضر لاستیک عادلانه توزیع می‌شود و قطعا شفاف‌سازی نظام خرید و توزیع می تواند از بروز دلال بازی در این بازار جلوگیری و در تنظیم آن کمک کند.

گفتنی است قیمت لاستیک بر اساس ثبت سفارش انجام می‌شود.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 87486
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا