پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «روح الله خدادرحمی» روز پنجشنبه در نشست فعالان و مسوُولان کشاورزی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: بانک کشاورزی در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۲۰۰ هکتار طرح گلخانه ای کشور پرداخت کرده است.

او همچنین اضافه کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به دیگر بخش‌های کشاروزی تسهیلات پرداخت شده که از این مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به مکانیزاسیون اختصاص یافته است.

مدیر عامل بانک کشاورزی در ادامه سخنانش توسعه، پشتیبانی و حمایت از رونق تولید در بخش کشاورزی را از وظایف اصلی این بانک اعلام کرد و گفت: بانک کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی واحدهای کشاورزی مناطق زلزله زده، تسهیلات اشتغال روستایی و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی در استان کرمانشاه پرداخت کرده است.

همچنین در این جلسه چندین طرح‌ از فعالان کشاورزی کرمانشاه که بیشتر مشکل پرداخت تسهیلات و توجیه طرح در بانک را داشتند بررسی شد.

در ادامه این جلسه همچنین مشکل تسهیلاتی ۱۱ طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه و پنج طرح اقتصادی شرکت توزیع نیروی برق که بانک کشاورزی تامین کننده تسهیلات این طرح‌ها است، مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان رییس کمیته امداد استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه بخشی از اعتبارات اشتغال این نهاد سهم بانک کشاورزی است، گفت: بانک کشاورزی کرمانشاه تاکنون فقط ۱۰ درصد اعتبارات کمیته امداد را پرداخت کرده در حالی که به دیگر استان‌ها تاکنون ۷۰ درصد این اعتبارات اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در این جلسه قول پرداخت تسهیلات کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه را داد.

جمعی از مدیران عامل بانک های کشور به همراه معاون سازمان برنامه و بودجه امروز با سفر به استان کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان شرکت کردند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است به طوریکه اکنون پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه اکنون حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 87615
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا