برنامه توسعه اشتغال روستایی تدوین می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: «عیسی منصوری»  روز پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه با استاندار خراسان رضوی در ادامه بازدید از طرحهای اشتغال روستایی این استان اظهارداشت: در برنامه ملی توسعه اشتغال روستایی یکی از مولفه‌ها اتصال روستا به شهر است در حالیکه این بحث در گذشته وجود نداشت.  

معاون وزیر کار با اشاره به طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در استان خراسان رضوی گفت: یکی از طرح‌های اشتغال روستایی تولید مبتنی بر قرارداد است که در سه شرکت این استان اجرا شده و برای نمونه در بخش زعفران هشت دلال حذف شده است.  

وی تاکید کرد: در ارتباط بین خریدار و تولیدکننده، شرکتها مسوولیت آموزش و مدیریت را برعهده دارند.  

وی اظهارداشت: ٢۵٠ میلیارد تومان از منابع ملی برای پرداخت تسهیلات مبتنی بر قرارداد پرداخت شده است و تلاش کردیم از پرداخت تسهیلات به بخش‌های کوچک خودداری کنیم و در مقابل تولیدکننده را به شرکتهای معتبر و بزرگ متصل کنیم.  

منصوری گفت: شناسایی رسته‌های پر ارزش و با اشتغال به ٢٢ رسته رسیده است و پتانسیل اجرای این طرح در استان خراسان رضوی وجود دارد و و تنها نیازمند همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی است.

در ادامه این مراسم علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: نظام اداری نیازمند جراحی است و باید چسبندگی به دولت از بین برود و چنانچه به این سمت حرکت کنیم و گردش نقدینگی را به بخش خصوصی منتقل کنیم موفق خواهیم بود.  

وی تاکید کرد : باید به سمت واگذاری کارها به بخش خصوصی حرکت کنیم و دولت به عنوان حامی و پشتیبان باشد و نهضت گام دوم انقلاب نیز تاکید دارد که شیوه اداره کشور باید متفاوت از دوره‌های قبل باشد 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 87631
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا