خانواده‌های دارای چندقلو تا ۵۰۰هزار تومان کمک معیشتی می‌گیرند

به گزارش جهان صنعت نیوز: وحید قبادی دانا روز جمعه در نخستین گردهمایی «همزادهای دوست داشتنی سرزمین من» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: از این به بعد با حمایت های دولت خانواده های دارای فرزند دو، سه، چهار و پنج قلو به بالا کمک معیشتی  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: این طرح برای خانواده های سه قلو به بالا برنامه ریزی شده است  اما خانواده هایی که فرزند دوقلو داشته و مشکل معیشت دارند نیز به صورت موردی پرداخت می شود.

رییس سازمان بهزیستی با بیان این که کمک هزینه از ابتدای تولد تا ۶ سالگی پرداخت می شود، ادامه داد: تعداد خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا و خانواده های دوقلو نیارمند کمک معیشتی دولت، ۱۷ هزار خانوار در کل کشور هستند که اولین واریز این کمک معیشتی در چند روز گذشته انجام شد.

قبادی دانا اظهارداشت: از سال ۹۳ تا ۹۷ هر سال تقریبا بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تولد ثبت شد، بیش از ۳ درصد این تولدها دوقلو به بالا و حدود نیم درصد از آن سه قلو به بالاتر بود.

وی افزود: سالانه  ۲۰ هزار تولد دوقلو در کشور داریم  که سالانه  حدود ۴۰ هزار بچه دوقلو به جمعیت ایران اضافه می شود، میزان تولد سه قلوها در ۷ سال اخیرتقریبا بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد درهر سال بوده است، تقریبا بین ۳۰تا ۴۰ تولد چهارقلویی نیز داشتیم.

رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بین ۱تا ۸ تولد پنج قلویی داشتیم، طبق آمار در سال ۹۳ ، ۸ خانواده و درسال ۹۷ دو خانوداه ، دارای فرزند ۵ قلو شده اند.

قبادی دانا درخصوص تولد سه قلوها در کشور همچنین گفت: در سال ۹۳، ۸۶۸ خانوار، در سال ۹۴ ، ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵ ، ۷۷۴ خانوار و در سال ۹۷ ، ۶۴۶ خانوار فرزند سه قلو به دنیا آوردند .

نخستین گردهمایی همزادهای دوست داشتنی سرزمین من صبح امروز همزمان با ایام دهه فجر و جشن انقلاب با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و  فرزندان چند قلو و خانواده های آنها برگزار شد.

در این گردهمایی برنامه های متنوع ازقبیل نقاشی با مداد شمعی، چهره آرایی کودکان، سرود و شاهنامه خوانی، بازی و سرگرمی دیده شده است.

حضور خواهران ۴ قلو همسان و نیز حضور پسران ۳ قلو همسان از خانواده ۸ نفره و سه قلوهای غیر همسان خواهر و برادر یا تک جنسیتی با لباس های یک شکل و یک رنگ از جاذبه های  این مراسم بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 87689
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا