بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر عملیات لایروبی انجام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «سیف الله آقابیگی» افزود:عملیات لایروبی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها که در اکثر استان‌های کشور انجام شده با هدف روبه رو شدن باشرایط سیلابی رودخانه‌ها انجام شد.

وی افزود: نزدیک به ۸۹ کیلومتر نیز عملیات ساماندهی رودخانه‌ای انجام شده و علاوه برآن اقدام‌هایی برای پخش سیلاب صورت گرفته است.

آقابیگی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای تعمیرات استخرهای ذخیره‌ای موجود درکنار برخی رودخانه‌ها در دستورکار قرار گرفته و نیز اقدام هایی برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی در دست انجام است.

پیش بینی های یک هفته ای ملاک عمل

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در باره وقوع سیل در فروردین سال آینده و اسفندماه امسال گفت: ملاک عمل پیش بینی های یک هفته ای سازمان هواشناسی است که از دقت بالاتری برخوردار است و پیش بینی های بیش از یک ماه درست نیست.

وی افزود: برنامه ریزی ها براساس پیش بینی‌های هفته ای است، اما اقدام‌های لازم برای وقوع احتمالی سیل هم انجام می‌گیرد تا درصورت وقوع با آمادگی بیشتر با آن روبروشد.

آقابیگی گفت: پیش بینی انجام شده برای امروز ( بیست و یکم بهمن) و فردا در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را به عنوان ضرورتی به منظور تدارک اقدام های لازم دانست تابا شرایط آب و هوایی مختلف روبرو شوند.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اموری مانند کنترل مصارف و منابع سدهای واقع در این استان‌ها درحال انجام است و رها سازی برنامه ریزی شده آب سدها نیز دردست اقدام قرار دارد تا ظرفیت لازم برای وقوع احتمالی سیل درآنها ایجاد شود.

برف عمده بارش های استان های شمالی

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش ها در استان های شمالی بیشتر به صورت برف و در عین حال آمادگی لازم فراهم شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 88237
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا