xtrim

ترافیک خودروها برای ورود به آزادراه تهران – شمال

به گزارش جهان صنعت نیوزآزاد راه تهران – شمال که حالا وارد بیست و سومین سال احداث شده است، سرانجام امروز به صورت آزمایشی افتتاح می شود تا مسیر تهران _ چالوس را کاهش دهد.بر این اساس، قرار است هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به مدت ۲ ساعت از فاز یک آزاد راه در اتوبان همت تا شهرستانک بهره برداری شود.از امروز (۲۳ بهمن)،  بهره‌برداری آزمایشی از خط یک این آزادراه آغاز و این پروژه اوایل اسفند،  بهره‌برداری رسمی خواهد شد.

نکته قابل توجه آن است که با توجه به اعلام رییس جمهوری مبنی بر افتتاح آزمایشی این آزاد راه از امروز، صف خودروها برای ورود به این آزادراه تشکیل شده است تا در زمانی کوتاه تر به چالوس برسند.منطقه یک آزادراه تهران – شمال تا دقایقی دیگر برای عبور مردم باز می‌شود و عوارض آن نیز رقمی کمتر از ۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ۲۰ بهمن از افتتاح آزاد راه تهران – شمال در روزهای آینده خبر داد و گفت: این آزاد راه که ارزش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می شود.

opal

آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر شامل چهار قطعه است که مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و حدود ۲۰ سال از اجرای عملیات ساخت آن می‌گذرد، قطعه اول از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از عبور از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۷۰ متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج- چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج – چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل می‌شود.

کوتاه شدن ۶۵ کیلومتری مسیر، کاهش زمان سفر، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی و اشتغالزایی از مهم ترین مزیت های بهره برداری از این آزاد راه است.

آزادراه تهران – شمال دارای ۲ خط (در فرازهای تند ۳ خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر ۶ درصد، حداقل شعاع قوس ها۴۰۰ متر و میانگین سرعت سیر ۸۰ کیلومتر در ساعت است.

 

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 88509
لینک کوتاه :