انقلابی به نام بوتجج

مهدی مطهرنیا * اکنون نیز در حزب دموکرات شاهد نوعی تحول‌خواهی عظیم در میان طبقات گوناگون طرفدار این حزب هستیم به گونه‌ای که در ایالت نیوهمپشایر شاهد شکل‌گیری موج فزاینده‌ای از نیروهای جوان برای تبلیغات چهره به چهره برای برنی سندرز بودیم و تقریبا می‌شود گفت که این جوانان به صورت خانه به خانه به دنبال دستیابی او به پیروزی بودند.

بوتجج، شهردار سابق شهر کوچک ساوت‌بند در ایالت آیووا پیروز شد و اکنون با نزدیک به ۲۵ درصد آرا در نیوهمپشایر به صورت شانه به شانه در رده دوم نامزدهای دموکرات در رقابت با برنی سندرز قرار دارد. با توجه به پیروزی‌های اخیر بوتجج، کمپین انتخاباتی او می‌تواند با استفاده از این نتایج درصد محبوبیت او را بالا برده و در نتیجه از بوتجج می‌توان به عنوان یک پدیده در انتخابات کنونی ریاست‌جمهوری آمریکا نام برد.

همجنسگرا بودن بوتجج در آمریکا بیش از آنکه یک نکته منفی محسوب شود، نکته‌ای مثبت در بیان رسمی او در سبک و سیاق زندگی‌اش به شمار می‌آید، اگرچه در خارج از ایالات متحده به دلیل اعتقادات مذهبی، فرهنگ متفاوت و بیان صریح او در مواضع جنسی خود می‌تواند یک امر منفی محسوب شود اما در آمریکا معادله به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

در عین حال می‌توان گفت در انتخابات آمریکا بیش از هر چیز صداقت و صراحت برای نامزدها مطرح است و آنچه موجب خلع رییس‌جمهور در زمان ریاست در کاخ سفید از اریکه قدرت می‌شود، دروغگویی رسمی به عنوان یک رییس‌جمهور است. بوتجج سعی کرده در این بیان صریح به عنوان نشانه‌ای از صداقت خود در سطح تاثیرگذاری بر آرای رای‌دهندگان سود ببرد.

بنابراین شرایط او را باید در داخل جامعه آمریکا و قوانین حاکم بر سبک زندگی در ایالات متحده بررسی کرد. از این جهت حداقل او را می‌توان یکی از کسانی دانست که هم‌اکنون تا حدود زیادی به عنوان یک چهره قابل مطالعه و بررسی در این انتخابات میان کاندیداهای حزب دموکرات دارای اهمیت است.

بنابراین می‌توان او را همچنین به عنوان پدیده و انقلابی در انتخابات کنونی ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح کرد.

* کارشناس مسائل بین‌الملل

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 88600
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا