افزایش سرمایه یک میلیارد دلاری شرکت ملی صنایع مس و مبارکه برای توسعه

به گزارش جهان صنعت نیوز  خداداد غریب پور که در «دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» سخن می گفت، افزود: تحقق این مهم با تعریف طرح‌های توسعه توسط شرکت‌ها که دارای توجیه باشد، عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های گل گهر و چادرملو طی سال آتی افزایش سرمایه خواهند داشت، عنوان کرد: سود سرمایه‌گذاری را صرف سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شرکت‌ها خواهیم کرد.

ارزش سهام ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های بزرگ در بورس

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکت های معدنی تحریم‌شده از سوی آمریکا به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم توانایی بانک‌ها در تامین مالی، رویکرد تامین نیازهای شرکت ها از محل سرمایه خودشان، رویکردی درست است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ایمیدرو در بخش‌های اکتشاف و زیرساخت، عنوان کرد: مجموع عملیات‌های اکتشافی ایمیدرو به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع خواهد رسید.

تسهیل صادرات

وی با تاکید بر اینکه راهی جز تسهیل صادرات نداریم، اظهار کرد: در شرایط بحرانی تحریم، تسهیل در صادرات باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس هیات‌عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اهمیت هم اندیشی با بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این حوزه، گفت: انجمن‌های تخصصی بیش از پیش به فکر اولویت‌ها و تصمیمات ملی باشند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن

شناسه : 89503
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا