معاون ستاد مبارزه با موادمخدر:

۱۲ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر کشف شد

جهان صنعت نیوز| ناصر اصلانی روز سه شنبه اظهار کرد: مجموع کشفیات هفته اخیر، ۱۱ هزار و ۹۹۸ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۷ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم بود، ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم مواد کشف شده مربوط به تریاک به میزان هشت هزار و ۹۵۵ کیلوگرم است که ۷۴٫۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود. همچنین از این میزان، هزار و ۳۵۷ کیلوگرم حشیش، ۸۳۳ کیلوگرم هروئین، ۶۰۹ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۴۶ کیلوگرم شیشه، ۷۳۰ لیتر مواد پیش‌ساز، ۵۶ هزار و ۵۱۸ عدد قرص روان‌گردان و ۱۴۵ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۱۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. همچنین ۷۳۰ لیتر مواد پیش ساز کشف شده در این مقطع صرفاً مربوط به استان کرمانشاه است.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: از ۵۶ هزار و ۵۱۸ عدد قرص‌های روانگردان کشف شده در این مقطع، بیشترین تعداد با ۴۵ هزار و ۹۸۹ عدد مربوط به استان مازندران است و بقیه قرص‌های روانگردان کشف شده مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران، سمنان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و همدان است.

وی اظهار کرد: بالغ بر ۸۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است و بیشترین حجم کشفیات با سه هزار و ۵۹۶ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۳۰ درصد کشفیات کشور است و پس از آن، سیستان و بلوچستان با ۲ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم، کرمان با هزار و ۸۲۶ کیلوگرم، اصفهان با ۹۶۷ کیلوگرم و فارس با ۷۱۸ کیلوگرم، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اصلانی افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته یاد شده ۶۷٫۸ درصد است.  طی این مدت، ۱۴۹ دستگاه خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شده است.

عمومی
شناسه : 8982
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا