ارسال کمک بشردوستانه به چین دلیل تداوم پروازهای ماهان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عبدالهی  در تشریح این خبر افزود: این پروازها به منظور ارسال کمک بشردوستانه به کشور چین حامل بسته های مواد بهداشتی همچون ماسک، دست کش و مواد غذایی بوده است. دوم فوریه همزمان با دستور منع پروازها به چین از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) این شرکت هواپیمایی  پروازهای  خود را متوقف  کرده است و آخرین نقل و انتقالات مسافر بین دو کشور چین و ایران برای انتقال چینی هایی که در  در ایران حضور داشتند و بازگرداندن ایرانیان و دانشجویان ساکن ووهان چین بوده است.

عبدالهی با بیان اینکه اخبار غیر رسمی در ارتباط با تداوم پروازها و ورودی از کشور چین به فرودگاه امام خمینی(ره) صحت ندارد، اظهار کرد: تمامی پروازها  از چین و بالعکس متوقف شده و هیچ پروازی از جمهوری اسلامی ایران به خاک چین انجام نمی شود و کلیه پروازهای ورودی به ایران متوقف شده است تا وضعیت ویروس کرونا مشخص شود.

مدیر روابط عمومی  هواپیمایی ماهان با تاکید بر اینکه تمامی پروازها با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی صورت گرفته، افزود: پروازها و انتقال دانشجویان در  نهایت رعایت اصول بهداشتی، ایمنی و گندزدایی تمامی سطوح هواپیما  حتی بالاتر از سطح مورد تایید وزارت بهداشت صورت گرفته است و جای هیچگونه نگرانی نیست، در واقع حفظ سلامتی مسافران، پرسنل و کادر پرواز از کسب منافع مالی برای این ایر لاین از اهمیت ویژه تری  برخوردار  است.

 لازم به ذکر است علی رغم ادعای مسوولان هواپیمایی ماهان که دلیل  تداوم پروازها را ارسال کمک بشردوستانه و بازگرداندن تبعه دو کشور عنوان شده که به اعتقاد این شرکت هواپیمایی اقدمات با رعایت تمامی نکات بهداشتی صورت گرفته اما به نظر می رسد تدوام پروازها با وجود تاکید دولت بر ممنوعیت برای جبران زیان های مالی است که در شرایط کنونی امکان فروش بلیط با هر نرخی را فراهم می اورد .

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 90023
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا