حرکت پر نوسان شاخص

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازار سرمایه در هفته نخست اسفند ماه ۷۴۵ هزار معامله داشت که معادل ۴۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال ارزش بود و در نهایت باعث رشد شاخص کل با ۳۱۱۱ هزار واحد   به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد شد.

  بسیاری از نمادها درآغاز امروز منفی بودند اما در نهایت پتروشیمی پارس، گروه صنعتی پاکشو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و البرزدارو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک ملت به تنهایی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. به طور کلی بازار درحالی بسته شد که ۲۴۲ نماد مثبت و ۱۰۵ نماد منفی بودند.

بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز مانند بورس حرکتی پرنوسان را تجربه کرد و درحالی که در ساعات ابتدایی نزولی بود در نهایت با شش واحد صعود در رقم ۶۲۱۳ واحد رسید. در این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال صورت پذیرفت.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند. به طور کلی ۱۳۶ نماد مثبت و ۸۶ نماد منفی بودند.

  سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع مشاین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن نمادهای پربیننده امروز بودند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 90367
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا