سودجویی کرونایی این بار با گرانی صیفی جات

به گزارش جهان صنعت نیوز: سودجویی کرونایی این بار با گرانی صیفی‌جات ادامه دارد در حال حاضر قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم زنجبیل در میدان مرکزی میوه و تره بار به ۹۰ هزار تومان و سیر به ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است همچنین قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم لیموترش نیز تا دیروز ۳۰ هزار تومان بود که از صبح امروز ۴ تا ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش داشته که البته در برخی نقاط دست یافتن به این اقلام برای شهروندان ناممکن شده است. 

محمد شفیع ملک زاده رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان محصولات کشاورزی و منابع طبیعی در پاسخ به این گرانی ناگهانی به جهان صنعت نیوز گفت: دلیل گرانی سیر ،زنجبیل و لیمو ترش افزایش تقاضا است و دلیلش این است که الان فصل تولیدش نیست.

 وی با اشاره به دلایل این افزایش تقاضا گفت: مردم  به بهانه پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا برای خرید این صیفی جات به میادین میوه و تربار هجوم برده‌اند.

 ملک زاده افزود:گرانی‌ها  این بار از میدان مرکزی میوه و تره بار تهران شروع شده است  و عرضه کنندگان افزایش تقاضا را دلیل گران شدن می‌دانند که البته غیر منطقی به نظر می‌آید و در چنین شرایطی سودجویان بعد از احتکار و گران کردن ماسک و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در بازار محصولات کشاورزی سوداگری می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان محصولات کشاورزی و منابع طبیعی از مسئولین خواست تا با ورود در این موضوع از وخیم‌تر شدن  شرایط و نایاب شدن این اقلام در بازار و ظهور قیمت‌های کهکشانی پیشگیری کنند.

 

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 90899
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا