وزارت بهداشت برای بازگشایی مرزهای زمینی درحال رایزنی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد اسلامی» ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح قطعه یک آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران در رابطه با بسته شدن مرزهای زمینی کشورهای همسایه روی ناوگان باری ایران، گفت: مرزهای زمینی کشور عمدتا کارکرد صادراتی دارند و کالاهای اساسی از مرزهای زمینی عبور و مرور داده نمی‌شوند.

وی افزود: اکنون گروه هایی از وزارت بهداشت در حال رایزنی با کشورهای همسایه و انعقاد پروتکل‌هایی در قبال مرزهای مشترک با کشورهای همسایه هستند تا صادرات از مرزها از سر گرفته شود.

وی خبر داد که تا کنون با دو کشور همسایه مذاکرات آغاز شده است. 

اسلامی هم چنین در خصوص ساخت سایر مناطق آزادراه تهران- شمال تاکید کرد که در صورت اطمینان از منابع مالی مطالعات منطقه سوم آزادراه تهران- شمال تکمیل و وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر به شمال تقاضای دائمی مردم است، از برنامه دولت برای کاهش ترافیک در مسیر رسیدن به شمال خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت باند ٢٢ کیلومتری رفت در منطقه دوم  آزادراه تهران- شمال، از مرزن آباد تا پل زنگوله باند دوم به طول١۵ کیلومتر ساخته خواهد شد.

اسلامی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید سه کیلومتر از مسیر چالوس نیز چهار خطه می شود و مجموع این اقدامات منجر به کاهش زمان و ترافیک رسیدن به شمال خواهد بود

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91009
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا