قیمت گوشت فروکش می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: گوشت قرمز گران شده و این در حالی است که انباشت دام به اندازه نیاز بازار و حتی بیشتر از نیاز بازار است و انتظار می‌رفت قیمت گوشت در ادامه روند تولید دام ارزان شود ولی در چند روز اخیر شاهد بالا رفتن قیمت و افزایش تقاضا در بازار بوده‌ایم به گونه‌ای که شنیده ها از صف بستن مردم در مقابل فروشگاههای عرضه مواد پروتینی خبر می داد، در ادامه با اجرای تحریم‌ها صادرات روده ‌، دنبه و پوست گوسفندی دیگر انجام نمی‌شود و عدم صادرات این آلایش‌ها باعث بالا رفتن قیمت گوشت می‌شود چرا که قیمت نهایی گوشت گرم با احتساب فروش آلایش‌ها تعیین می‌شد. فروش این اقلام به جگرگی‌ها و رستوران‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و صادرات این اقلام به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و به ناچار قیمت  گوشت بالا رفته است این در حالی است که  به گفته کارشناسان دام زنده سبک و سنگین به اندازه کافی است و تمام نیاز بازار را پوشش می‌دهد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این رابطه به جهان صنعت نیوز گفت: قیمت گوشت گوسفندی تحت تاثیر افزایش مصرف خانوار گران شده است و نگرانی در تامین بازار وجود ندارد به اندازه کافی دام موجود است.

ملکی با پیش بینی فروکش کردن قیمت گوشت قرمز افزود:این قیمت ها واقعی نیست و فروکش می کند در این مواقع برخی از فروشندگان با اقدامات خودسرانه باعث ایجاد نگرانی در بازار می شوند که با اطلاع و آگاهی ستاد تنظیم بازار با آنها برخورد خواهد شد. 

 وی با اشاره به تعطیلی مراکز عرضه غذای آماده و طباخی‌ها و رستوران‌ها افزود : به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  مراجعه مردم به رستوران‌ها و جگرکی‌ها کم شده و این مراکز برای خرید گوشت اقدام  نمی‌کنند از آن سو مصرف خانوار بالا رفته است .

ملکی با دادن اطمینان خاطر به مردم گفت: عرضه گوشت یخ زده از امروز به میزان ۱۰ تن به قیمت ۴۰ هزار تومان در میادین میوه و تره بار آغاز می‌شوداین گوشت‌ها صد درصد بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی است و با ورود دام از مناطق دام خیز به تهران گوشت گرم هم عرضه می‌شود وجای نگرانی ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی یکی از دلایل گران شدن قیمت گوشت در روزهای اخیر را عدم استقبال مردم از خرید آلایش‌های گوشتی مانند جگر ،کله پاچه و سیراب شیردان دانست و افزود:به تمام واحدها اعلام کردیم این آلایش‌ها را با نصف قیمت به منظور مصرف خانوار به مردم عرضه کنند چرا که مصرف این اقلام باعث ایجاد و یا شیوع بیماری نمی‌شود.

وی با اشاره به کیفیت گوشت مصرفی مردم تهران افزود:امروز دام زنده گوساله بالای ۵۰۰ کیلو به قیمت ۲۷ هزار تومان و دام زنده گوساله با وزن زیر ۲۵۰ کیلو باه قیمت ۳۴ هزار تومان توسط سازمان پشتیبانی امور دام از دامدار خریده می‌شود از آنجایی که مردم تهران بیشتر گوشت ممتاز را می‌پسندند به منظور جلب رضایت مشتری گوشت گرم گوساله زیر ۲۵۰ کیلو و گوسفند زیر۲۰ کیلو برای مصرف خانوار به  بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ورود دام های جدیددر آغاز فصل بهار به تهران افزود:در چند رو زآینده تعداد زیادی بره شیری و دام زندهآماده کشتار از مناطق غرب و شرق کشور به تهران وارد  می‌شود که بعد از طی ۱۴ روز قرار گرفتن در قرنطینه و تایید کارشناسان بهداشت برای کشتار به گشتارگاهها فرستاده می‌شوند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 91290
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا