قیمت گذاری سلیقه ای خودرو های ترخیصی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دبیر هیات دولت در پیامی که بهمن ماه در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد ، گفت : مطابق مصوبه دولت ، هزاران دستگاه خودرو که به دلیل مشکلات اداری، چندین سال در گمرک متوقف مانده بود، باید آزاد شود. این مصوبه پس از امضا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد تا به سرعت اجرایی شود.

حسین سیمایی صراف در این پیام تصریح کرد: تدبیر دولت در رهاسازی خودروها تاثیر چشمگیری بر التهابات بازار خودرو در آستانه سال نو دارد و به لطف خدا، آب سردی برآتش گرانی و سوداگری در بازار خودرو خواهد بود.

این اظهار نظر در حالی است که به گفته برخی کارشناسان ترخیص خودرو های دپو شده در گمرک تاثیری در ارامش بازار خودرو ندارد چرا که این بازار از قیمت گذاری سلیقه ای پیروی می کند .

عدم تعیین سقف قیمت

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص خودروهای آزاد شده از گمرک و تاثیر آن بر بازار پرالتهاب این حوزه به « جهان صنعت نیوز » گفت : ترخیص این خودرو ها از گمرک تاثیری بر کاهش قیمت ها در این بازار ندارد.

سعید موتمنی به عدم تعیین سقف قیمت اشاره کرد و گفت : تمامی خودرو ها اهم از داخلی و خارجی با در نظر گرفتن برخی فاکتورها تعیین قیمت میشوند. اما این در حالی است که قیمت خودرو ها در بازار ایران به صورت سلیقه ای تعیین می شود.

وی در ادامه افزود : خروج خودرو ها از گمرک مشمول هزینه های جانبی بوده همچون ترخیص ، باربری و … که در خصوص این خودرو مابه التفاوت نرخ ارز نیز از آنها اخذ می شود. 

روند کاهشی تقاضا

موتمنی گفت :بر اساس قانون سود مجاز فروش هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت خودرو تعیین می شود. بنابراین قیمت این خودرو ها علاوه بر سود تعیین شده شامل هزینه های جانبی و تفاوت نرخ ارز خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص وضیت آینده بازار اظهار کرد : با توجه به روند کاهشی تقاضا که طی گسترش ویروس کرونا ایجاد شده و همچنین کاهش نرخ ارز به نظر می رسد قیمت خودرو های ترخیصی در روز های آینده با افت قیمت مواجه باشند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 91647
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا