جذب کادر درمانی برای مقابله با کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  چنانچه وزارت بهداشت و درمان پیش از این در شرایط عادی هم از کمبود پرسنل بیمارستانی گلایه داشتند افزایشی شیوع بیماری ویروسی کرونا در روزهای اخیر این نیاز را تشدید کرده است و همان‌طور که کیانوش جهانپور،‌ سخنگوی وزارت بهداست به آن تاکید کرده است: «شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود»، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت روز گذشته تهدید ویروس کرونا را «بسیار بالا» اعلام کرده است .

آمارها در کشور ما نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و طبق آخرین آماری که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده تا روز جمعه (۹ اسفند) مبتلایان قطعی به کرونا در ایران به ۳۸۸ نفر رسید که با جان باختن هشت نفر در روز پنج شنبه و جمعه آمار فوت‌شدگان به ۳۴ نفر رسید.

این آمار نشان می‌دهد که کرونا به بیش از ۲۲ استان رسیده است در حالی که کشور آمادگی روبه رو شدن با آن را نداشته است سعید لک کارشناس ارشد پرستاری وزارت بهداشت و درمان در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت:در شهرهای درگیر با ویروس کرونا مانند رشت و تهران کمبود کادر درمانی باعث شد تا با دستور وزیر نسبت به جذب نیرو اقدام لازم صورت گیرد،اعلام نیاز کادر درمانی در استان گیلان ۶۰۰ نفر بوده که با راه اندازی سایت چهل سی نسبت با معرفی داوطلبانه نیروهای پرستاری و کادر درمانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

ابن کارشناس پرستاری با اشاره به سنگین شدن شیفت های کاری پرستاران افزود:گاها پیش می آید یک پرستار سه شیفت کار می کند و فشار زیادی بر او تحمیل می شود و واقعا به صورت جهادی عمل می کنند و برای کاستن این فشار و بالابردن بهره وری معاونت پرستاری از تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی خواسته تا با کمک به آموزش همگانی مردم در مقابله با این ویروس از مبتلا شدن افراد جدید پیشگیری شود.

لک ادامه داد:آموزش بهداشت مدارس را در دستور کار داریم که در شرایط تعطیلی مدارس این آموزشهای مجازی با همکاری صدا سیما اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به جذب پرسنل درمانی در این وضعیت افزود:بعد از ورود مرسنل جدزد وزیر محترم قول داده است تا این افراد در اولویت استخدام قرار بگیرند و به گونه ای خبر خوش برای پرستاران کادر درمانی که در انتظار جذب بودند است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 91654
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا