ممنوعیت ارائه خدمات تردد موقت به خدمه شناورهای خارجی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «حسین عباس‌نژاد» افزود: کنترل وضعیت سلامت خدمه کشتی ها توسط مرکز کنترل ترافیک دریایی در مبادی ورودی و لنگرگاه ها و  پیش از ورود به بندر  و  صدور مجوز پهلوگیری کشتی ها در اسکله های بندری پس از صدور تاییدیه سلامت خدمه کشتی ها توسط ماموران قرنطینه اعزامی از شبکه بهداشت و درمان انجام می شود.

به گفته وی، تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بهداشتی برای راهنمایان کشتی ها و سایر پرسنل مرتبط با کشتی، آمادگی شناورهای ناجی برای انتقال موارد احتمالی مبتلایان به ویروس کرونا و نصب بنرهای هشدار پیشگیرانه در اماکن عمومی و پرتردد بندری، از دیگر اقدام های سازمان بنادر برای مهار ویروس جدید به شمار می آید.

عباس نژاد درباره تمهیدات مقابله ای و پیشگیرانه در شناورهای مسافری متردد در مسیرهای داخلی و خارجی، ضمن اعلام استقرار تیم های بهداشت و کنترل در مبادی ورودی مسافر به بنادر مسافری و جزایر، از ضد عفونی کردن شناور های مسافری پیش از مسافرگیری و پس از تخلیه، ضدعفونی کردن شناورهای لندینگ کرافت حمل خودرو و مسافر و ضد عفونی کردن ترمینال های مسافری و ماشین های برقی حمل مسافر در محوطه های بندری به صورت مستمر خبر داد.

بنابر اعلام معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ضدعفونی راه پله ها و پل های شناورهای مسافری و سطوح قابل لمس توسط مسافران، کنترل وضعیت سلامت مسافران ورودی به پایانه های مسافری دریایی و ارائه آموزش های لازم درخصوص مقابله و کنترل بیماری خدمه شناورهای مسافری، از دیگر تمهیدات سازمان بنادر جهت حفظ ایمنی و بهداشت پایدار در حوزه مسافری محسوب می شود.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه،  ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 91744
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا