رقابت ناجوانمردانه

به گزارش جهان صنعت نیوز: مدیران دیجی کالا به لحاظ قانونی و براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات می توانند از شبکه ایران کالای صدا و سیما به اتهام نشر اکاذیب شکایت کنند همه این اتفاقها در شرایطی افتاده که نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور و گلایه او از محتکران ماسک ها که کاسبان جان مردم شده اند رسانه ای شده، نمکی در این نامه اشاره می کند که همکارانش از دلالان و قاچاقچیان به قیمت گزاف ماسک میخرند و در مدت ۱۰ روز فقط یک میلیون ماسک توانسته اند از تولید کننده بخرند.

این در حالی است که وزیر بهداشت و درمان با پیش‌بینی احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه ای به گمرکات خواسته تا صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود.

ولی انگار تولید کنندگان برایشان صرف نمی کرده تا تولیدات خود را به وزارت بهداشت بفروشند و مشتریان بهتری برای فروش داشتند.ایا دولت هیچ سازوکاری ندارد تا در شرایط بحرانی تولبد کننده ها را با خود همراه کند و در صورت سر پیچی قوانین سلبی نسبت به انان اجرا کند.

اینکه بازار سیاه شد ایجاد شده ماسک ومواد شوینده در دست کسانی است که پول بیشتری پرداخته اند حق طبیعی زنده ماندن را از مردم می گیرد.

گفتنی است نمکی با اشاره به شبکه گسترده قاچاق داخلی و پشت گرمشان می گوید: در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند.

علی رغم قرار گرفتن کشور در شرایط بحرانی شبکه های فروش کالا هم به جان هم افتاده اند و با گزارشهای کذب مانع خدمات رسانی به موقع به مردم می شوند.مافیای رسانه و قاچاق دارد با جان مردم در مواجه با بیماری ناشناخته بازی می کند.

منیره چگینی

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 91790
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا