حیوانات خانگی کرونا انتقال نمی دهند

به گزارش جهان صنعت نیوز:این در حالی است که به گفته دامپزشکان ، این نوع خاص ویروس کرونا که اکنون شایع شده  به هیچ عنوان حیوانات خانگی و سایر حیوانات را درگیر خود نمی‌کند و در این صورت از حیوانات به انسان نیز منتقل نمی‌شود. به هر حال توصیه ها به گونه ای است که به دلیل سایر عوامل بهداشتی باید پس از تماس با حیوانات دست‌ها به‌طور دقیق شسته شوند. 

طبق تحقیقات صورت گرفته خانواده بزرگی از ویروس ها  و زیر مجموعۀ کروناویریده هستند. که از ویروس سرماخوردگی  معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس ، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی نیز کشف شده‌است. به طوری که اخرین نوع آنها ، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

سازمان بهداشت جهانی چه می گوید ؟

نحوه انتقال کرونا ویروس بسته به نوع آن ، روش‌های انتقال متفاوتی دارد. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری انفولانزا از طریق سرفه  و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس ، گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد با اینکه ویروس کرونا در حیوانات بسیار شایع است و اکثر بیماری‌های انسانی ابتدا در حیوانات اتفاق می‌افتد، اما ویروس کرونا به شکل کنونی‌اش  (nCov-2019) بر حیوانات تأثیری ندارد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 91837
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا