چکش‌کاری یارانه در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز: در طی این سال‌ها تبصره ۱۴ لایحه بودجه، یکی از چالش‌های مهم بین دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است. به گونه‌ای که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال آینده و در مصوبه اول پرداخت یارانه نقدی را پس از ۱۰ سال تغییر داد و اعلام کرد که قرار است ۲۷ هزار تومان به مبلغ مصوب (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان سبد حمایت معیشتی اضافه و در مجموع ۷۲۵۰۰ تومان برای هر نفر واریز شود.

این افزایش با مخالفت دولت همراه بود و سخنگوی لایحه بودجه ۱۳۹۹ در آن بازه زمانی اظهارداشت: با تصمیم کمیسیون تلفیق ۱۸ میلیون نفری که براساس شاخص‌های وزارت رفاه نیازی به سبد حمایت معیشتی ندارند ۲۷ هزار تومان بیشتر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

«مژگان خانلو» گفت: همواره در تبصره ۱۴ لایحه بودجه عنوان می‌شود که سه دهک درآمدی بالای جامعه باید حذف شود، اما با تصمیم اعضای کمیسیون دیگر شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

اما روز گذشته کمیسیون تلفیق طی بررسی مجدد لایحه بودجه سال آینده پس از رد کلیات آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تبصره ۱۴ را دوباره اصلاح و مقرر کرد پرداخت یارانه نقدی همانند امسال اجرا شود و ادغامی صورت نگیرد.

«حسین قوامی» سخنگوی کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد در سال ۹۹ به ۷۸ میلیون نفر یارانه ۴۵ هزار تومانی و به ۶۰ میلیون نفر نیز یارانه معیشتی پرداخت شود.

وی افزود: وزارت رفاه مکلف شد که بانک‌های اطلاعاتی خود را اصلاح کند تا کسانی که به یارانه معیشتی نیاز دارند از این کمک معیشتی برخوردار شوند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91970
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا