کوتاه کردن دست کاسبان رسانه از بحران‌های جامعه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این رسانه‌ها که از هدف والای رسانه‌ای فاصله گرفته اند با تلاش در کسب منابع مالی از این راهها مانع انتشار اخبار شفاف می‌شوند و با بزرگ‌نمایی از بازدید فلان مدیر از فلان بیمارستان که خود اقدامی غیر معقول است سعی در جلب رضایت مسئولان دارند.

یک کارشناس مطبوعات به جهان صنعت نیوز گفت : دلیل ظهور چنین رسانه‌هایی وجود مسئولانی است که نه در جهت خدمت بلکه برای پر رنگ کردن کارنامه کاری خود دست به هر کاری می‌زنند و فکر می‌کنند رسانه‌ها باید تمام حرکات آنها را منعکس کنند و اغلب از رسانه‌های شفاف و منتقد حمایتی ندارند . در این راستا فلان آنلاین‌ها و بهمان نیوزها برای ماندن در عرصه مطبوعات همچنان به پاچه خواری و قوز قلنگ بازی این مدیران رنگ و لعاب رسانه‌ای می‌دهند و از پرداختن به اخبار مهم و سرنوشت ساز خودداری می‌کنند.

رحیم سرکار معتقد است: این رسانه‌های نماندنی با انتشار اخبار کذب و دروغسازی گاها اعتماد مردم را به خود جلب می‌کنند و با تعداد بالای اعضاء به جذب آگهی و درآمدهای چندین میلیون تومانی دست می‌یابند.در این میان هم عده ای هستند که با استفاده از فضای بی اعتمادی جامعه بهاین رسانه اعتبار کاذب می بخشند.

وی بیان می کند: در این بازار بل بشوی بی‌اعتمادی مردم به مسئولین و رسانه‌های معروف و مطرح ،کاسبان رسانه‌ها به دور از اخلاق حرفه‌ای از ایجاد چنین شرایطی به نفع خود سود می‌برند این رسانه‌ها باعث ایجاد شبهات زیادی می‌شوند و با بی اعتماد کردن مردم به رسانه از این آب گل آلود ماهی خود را می گیرند. تشخیص دوغ از دوشاب را باید به شعور و توانایی تشخیص مردم واگذاشت چرا که این همراهان رسانه ها همیشه به دنبال اخبار و اطلاعات درست هستند و قدرت تمیز رسانه‌های زرد و غیرشفاف که به صورت فصلی فعال می‌شوند را از رسانه های شفاف و ریشه دارد فعال و باسابقه دارند.

این مطبوعاتی می گوید: اما آنچه جای سوال است چگونه این رسانه‌ها می‌توانند در سایه نظارت‌های سنگین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند و با اعمال غیر‌حرفه‌ای ساحت مقدس مطبوعات و رسانه را به گزارشات نمایشی بیالایند چرا هیچ گونه ممانعتی از ادامه فعالیت آنها صورت نمی‌گیرد و در صورت شناسایی آنها تذکری داده نمی شود. کاش وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد و نگذارد بازار دروغ‌پردازی‌ها و رسانه در اختیار ارگانها بودن روز به روز رشد قارچ گونه کنند در حالیکه روزنامه ها معتبر و نیوزهای معروف برای گرداندن دم و دستگاه خبری خود از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 92300
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا