تلاش اوپک برای پیوستن روسیه به کاهش تولید نفت

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بر اساس گزارش امروز خبرگزاری رویترز، کمیته فنی متشکل از نمایندگان اعضای اوپک و روسیه و تولیدکنندگان دیگر نفت دیروز توصیه کرده اند که برای بهبود قیمت ها، باید سطح تولید تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

براساس این گزارش، روسیه تاکنون اعلام کرده که آماده موافقت با تمدید کاهش تولید فعلی است که در آخر مارس به پایان خواهد رسید، اما هنوز موافقت خود با کاهش بیشتر سطح تولید نفت را اعلام نکرده است.

یک منبع در اوپک گفت که این سازمان به کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز فکر می کند، اما چالش بزرگ روسیه است و امروز “عبدالعزیز بن سلمان” و “الکساندر فوفاک” وزاری نفت کشورهای عربستان  و روسیه با یکدیگر در این باره گفت و کو خواهند کرد.

یکصد و هفتاد و هشتمین نشست اوپک و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» پنجم و ششم مارس  ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.
محور اصلی این نشست‌ها، مقابله با افت قیمت نفت از طریق کاهش سطح تولید کشورهای عضو است. بر اثر شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید نفت کاهش یافته و همین امر موجب افت بهای این فرآورده در جهان شده است.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 92516
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا