پول خون

به گزارش جهان صنعت نیوز: شخصی که در تبریز از طریق پیج خود در فضای مجازی ااینستاگرام  اقدام به فروش واکسن کرونا کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد. با توجه به اینکه مردم بارها  شاهد کلاهبرداری هایی از این دست بوده اند دوباره با ترس  ناشی از شیوع ویروس کرونا در دام شیادان و کلاهبرداران فعال در صفحات مجازی شده اند.اینکه این شیادان چگونه اعتماد مردم را به خود جلب می کنند و می‌توانند در قبال دروغ هاشان مبالغ کلانی دریافت کنند بدون اینکه از سوی نهاد یا مرکزی مجوز و تاییدیه ای  ارائه دهند جای تعجب است. تنها واکسنی که برای درمان آنفلوآنزا به فروش می‌رفت واکسن تاملی فلو بود که فقط از داروخانه های مجاز و با نسخه پزشک قابل خرید بوده است و به صورت آزاد در دسترس مردم قرار نمی گرفته است ، چطور مردم به چنین ادعاهایی در فضای مجازی شک نکرده و برای خرید آن اقدام می کنند.این همه بی اعتمادی به اخبار رسانه های معتبر از کجا نشات می گیرد که مردم اطلاع رسانی های آنان را نمی پذیرند و به مجازی ها اعتماد می کنند.

 

در نهایت فرد خاطی به هویت م.ح  با توجه به شرایط بحرانی کنونی از عدم اطلاعات کافی مردم در خصوص درمان بیماری کرونا سوئ استفاده کرده و با فروش” واکسن کرونا ” به قیمت ۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است.این فرد توسط پلیس فتا استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شد. با توجه به اینکه هشدارهای زیا ی در این خصوص به مردم داده شده ولی همچنان مردم در دام این شیادان گرفتار می‌شوند.

سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجانشرقی گفت: توصیه می کنیم شهروندان هرگز به چنین خبرها و تبلیغاتی  که کلاهبرداران در فضای مجازی منتشر می نمایند اعتماد نکنند و فقط اطلاعات در این خصوص را از سازمانهای مربوطه دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 92519
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا