درخواست وزارت صنعت برای تسریع تامین مالی واحدهای تولیدی محصولات ضدعفونی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این نامه که متن آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفته آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور افزایش تولید واحدهای صنعتی عرضه کننده محصولات ضد عفونی کننده پزشکی از قبیل الکل، ژل، انواع شوینده‌ها و غیره و همچنین تولید کنندگان انواع ماسک، دستکش، لباس محافظتی پزشکی و غیره، شایسته است این واحدها که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند در اولویت شبکه بانکی قرار گیرند.

«سعید زرندی»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار آن شد تا بانک‌ها دستورات لازم را برای تسریع در پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و حل مشکل نقدینگی واحدهای یادشده صادر کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه ( چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است. همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 92571
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا