قرنطینه‌ خودخواسته مازندرانی‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در چند روز اخیر ویدئویی از قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی منتشر شده که با  گفتگوی تلفنی با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران خواسته تا با قرنطینه شهرهای استان مازندران مانع ورود مسافران شوند.

آدر این راستا این نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی  با  اظهار نگرانی از بالا رفتن تلفات ناشی از گسترش ویروس کرونا گفته: «جان مردم مازندران را دریابید، خواهش می‌کنم یک هفته محورها بسته باشد تا وضعیت ثابت و عادی شود (با وزیر راه و وزیر بهداشت صحبت کردم، با وزیر کشور هم صحبت می‌کنم)، تعداد کشته‌های ما الی ماشاالله دارد بالا می‌رود».

احمدی لاشکی با اظهار نگرانی از جان مازندرانی ها  گفته:« اگر می خواهید مازندران تلفات کمتری بدهد باید محورهای ورودی بسته شود و گرنه مجبور خواهیم شد به صورت خودجوش و با اختیار دادن به مردم در بستن راههای ورودی اقدام کنیم» فارغ از اینکه نماینده مجلس در جایگاه لازم برای چنین دستور و یا تعیین تکلیفی برای دولت نیست، اما نگرانی این مجلس نشین نسبت به وضعیت مردم شهر متبوع قابل احترام بوده و نشان از اهمیت موضوع در این استان دارد از سوی دیگر  علاوه بر  انتشار گفته های لاشکی خبری نیز به نقل از محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در یکی از خبرگزاری های رسمی منتشر شد که آمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان بالغ بر ۲۰۰ نفر اعلام می کرد اگرچه که چند ساعت بعد خبر فوق از خروجی خبرگزاری حذف شد و قربانی در گفتگو با یکی دیگر از خبرگزاری ها اعلام کرد آمار مرگ و میر بیماری‌های تنفسی طی ۱۶ روز گذشته ۲۰۰ نفر بوده و بنده نگفتم که تمام این فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، بلکه بسیاری از این افراد نیز ممکن است به بیماری‌های زمینه‌ ای و تنفسی مبتلا بوده باشند.

آمار به روایت وزارت بهداشت

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر کشور را ۱۹۴ نفر اعلام کرده است.چنانچه تاکنون ۶۵۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند. آمار وزارت بهداشت ایران نشان می دهد که از ظهر شنبه تا ظهر روز یکشنبه ۴۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

طبق آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ نفر بوده است. این رقم نسبت به روز گذشته شنبه که ۱۰۷۶ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند کاهش یافته است.به گفته وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۱۳۴ نفر پس از ابتلا به «کووید ۱۹» بهبود یافته اند. این رقم روز گذشته ۱۶۶۹ نفر بود.

زنگ خطر برای مازندران

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز یکشنبه آمار بیمارانی را که در این استان ابتلایشان به نوع جدید ویروس کرونا تائید شده حدود ۱۲۲۶ نفر اعلام کرد. رقمی که به گفته وی نشان می دهد طی ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به این ویروس در مازنداران «دو برابر» شده است.

عبدالله رضیان، نماینده قائم شهر در مجلس نیز در مورد «دو برابر» شدن شمار مبتلایان در استان مازنداران گفته: شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در استان مازنداران تا کنون۲۱ نفر است.

 

قرنطینه‌ خود خواسته مازندرانی‌ها

حمید بخشی مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران  در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت:مازندران خانه دوم مردم ایران است و نقاضا دارم در این شرایط بحرانی و حساس که باید به سلامت مردم این شهر توجه بیشتری شود از آمدن به این استان خودداری کنند چرا که اگر حتی آنان بیمار نباشند احتمال اینکه در استان مازندران مبتلا بشوند هست.

بخشی یا اعلام وضعیت قرمز مازندران گفت:استان مازندران ۳ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱۲۰۰ نفر کرونای مثبتند و این رقم نسبت به استان تهران با تراکم جمعیتی بالا خیلی بیشتر است و نشان می‌دهد که سرعت انتشار آن در مازندران بیشتر از شهرهای دیگر بوده است.

وی با تاکید بر درخواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که خواستار قرنطینه استان هستند گفت: بنا به دلایلی سیاست کلان مدیران کشور بر قرنطینه رسمی شهرها نیست ولی مردم و مسئولین استانی با محدود کردن خدمات به مسافران و عدم پذیرش آنان به نوعی خود اقدام به قرنطینه شهر کرده‌اند و در این میان افرادی هم خودسرانه رفتارهای ناشایستی داشته اند که مورد تایید مدیران استانی نیست.

بخشی با اعلام عدم میزبانی مازندرانی‌ها از مسافران در روزهای آینده گفت: تعطیلات مدارس ناشی از شیوع کرونا،نزدیکی به ایام عید باعث شد حجم سفر به این استان افزایش یابد و همین موضوع باعث شد تا در مدت کوتاهی ویروس کرونا نفرات زیادی را مبتلا کند،اگر مردم خود رعایت نکنند و در خانه نماند نمی توانیم زنجیره بیماری کرونا را کوتاه کنیم، لذا در این راستا از هموطنان می‌خواهیم که با در خانه و شهرهای خود بمانند تا روزی که عید سلامتی را جشن بگیریم.

وی درخصوص وضعیت تجهیزات بیمارستانی استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران از نظر تجهیزات پزشکی،کادر درمانی و ظرفیت بیمارستانها از دیگر شهرهای شمالی کشور بهتر است و تا کنون کمبودی نداشته و توان لجستیکی استان مازندران در مقابله با این بحران به حد کافی بوده است.

 مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران از مردم خواست تا سفرهای خود را به این استان به وقت دیگری موکول کنند و برای سلامتی خود و عزیزانشان اهمیت قائل شوند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 93356
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا