xtrim

درخواست پرداخت زیان ۲۳ هواپیمای توپولف زمین‌گیر شده

جهان صنعت نیوز| مقصود اسعد سامانی ضمن اعلام درخواست پرداخت زیان زمین‌گیر شدن ۲۳ هواپیمای توپولف چهار شرکت هواپیمایی، اظهار کرد: اواخر سال ۱۳۸۹ بود که سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد کلیه هواپیماهای توپولف شرکت‌های هواپیمایی زمین گیر شوند و بدین طریق از پرواز آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: ۲۳ هواپیمای توپولف موجود در کشور متعلق به چهار شرکت هواپیمایی بودند که خدمات پروازی ارائه می‌کردند و با جلوگیری از پرواز آن‌ها دچار زیان شدید شدند، چرا که هم مسیر پرواز خود را از دست دادند و هم نتوانستد از سرمایه خود به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر این که چهار شرکت هواپیمایی دارای ۲۳ هواپیمای توپولف ضرر و زیان زیادی را متحمل شده‌اند، بیان کرد: از سال ۱۳۸۹ دولت اقدامی برای پرداخت خسارات شرکتهای هواپیمایی مذکور انجام نداده است و در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم با تعیین قیمت کارشناسی، خسارات‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی مربوطه متحمل شده‌اند، پرداخت شود.

opal

سامانی به پیشنهاد ارائه شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی به مجلس شورای اسلامی در راستای تعیین و پرداخت خسارات ۲۳ هواپیمای توپولف زمین گیر شده اشاره و اعلام کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیشنهادی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است تا در صورت صلاحید نمایندگان، در لایحه بودجه ۹۸ در نظر گرفته شود و زیان شرکت‌هایی که متحمل خسارت شده‌اند، پرداخت شود.

وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی به عناون تبصره الحاق به لایحه بودجه مصوب شده است و در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به این که رقم خسارات ناشی از زمین گیر شدن ۲۳ هواپیمای توپولف باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شود گفت: از این طریق خساراتی که به شرکت‌های هواپیمایی تحمیل شده تعیین و پرداخت می‌شود.

سامانی همچنین در مورد این که تصمیم دولت در سال ۱۳۸۹ به دلیل خطرات ناشی از سقوط هواپیماهای توپولف و وقایع ناگوار به جای مانده سقوط بود، اظهار کرد: این هواپیماها قابل پرواز بودند و می توانستد تا سال ۲۰۲۰ میلادی پرواز کنند.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 9360
لینک کوتاه :