انتشار ۲ نوع ویروس کار مغرضان نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته طبق توضیح وزیر بهداشت بخشی از بررسی کرونا در گیلان با ویروس ووهان چین متفاوت است در این راستا محققان ادعا کرده اند که ۲ نوع ویروس کرونا در حال انتشار است. ایرج خسرو نیا رئیس انجمن متخصصان داخلی به جهان صنعت نیوز می گوید: ویروس‌ها به‌طور کلی به دو دسته  RNAدار و ویروس‌های DNAدار تقسیم می‌شوند.  که یک نوع قوی از ویروس و نوع دیگر ضعیف تر است و این موضوع ارتباطی به شیوع ویروس از سوی افراد مغرض ندارد.

وی در ادامه افزود خیلی از افرادی که به نوع خفیف مبتلا می شوند علائم ندارند و به طور عادی در حال زندگی هستند و فقط در صورتی که تست بدهند مشخص می شود که کرونا مثبتند، مهمترین ویژگی این افراد ناقل بودنشان است.افرادی که مبتلا هستند و در مراقبتهای ویژه بستری اند به نوع قوی بیماری مبتلا شدند.

او در خصوص چگونگی کنترل این بیماری تاکید کرد: نوع خفیف این بیماری به هیچ وجه جز تست دادن تشخیص داده نمی شود و بهتر است همه افراد در خانه بمانند تا ناقل بیماری نباشند.

خسرو نیا افزود :دولت برای حمایت از کسب و کارهای که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند بسته حمایتی در نظر گرفته است تا افراد بیشتر تمایل به در خانه ماندن داشته باشند در این بیماری پیشگیری بهتر از درمان است.

خسرو نیا با اشاره به ویروس آنفلوآنزا و ویروس کرونا گفت ویروس‌های RNAدار  در جهان و در فصول سرد شایع است و همه آن را با نوعی سرما خوردگی اشتباه می گیرند و یک بیماری تکراری است دلیل تکرار آن تغییر ماهیت این ویروس در کوتاه‌مدت است که بر اثر آن، میزان عفونت بالا می رود  به طوری که می شود گفت که ابن ویروس در شرایط آب و هوایی مختلف و دما جهش می یابدچیزی که وزیر بهداشت در مجلس مطرح کرد این بود که اگر مسافران از استانی به استان دیگر بروند ممکن است این ویروسی که در شهر تهران باعث بیماری‌ خفیف شده در شهر گیلان و یا اهواز که دمای هوا و شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی است به گونه ای دیگر بروز کند و دچار جهش شود و قدرت بیماری‌زایی‌اش تغییر کند و بیشتر یا کمتر شود.

خسرو نیا معتقد است : ا همانطور که وزیر بهداشت هم تاکید کرده ممکن است ویروس دچار تغییر رفتار بر اثر جهش ژنی شده باشد.

هم اکنون در سراسر جهان بیش از ۹۴ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند وبیش از ۳۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن قربانی شده اند.

 

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 93778
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا