انگلستان برای مبارزه با کرونا نرخ بهره را کاهش داد

به گزارش جهان صنعت نیوز: چین، ژاپن، آمریکا و حالا نیز انگلستان، در هفته‌های اخیر نرخ بهره تسهیلات را برای حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کاهش داده‌اند. کاهش نرخ بهره در کشورهای توسعه‌یافته، سیاست پولی بسیار موثر در اقتصاد است.  

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، امروز(چهارشنبه) بانک مرکزی انگلستان برای مبارزه با سقوط اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، نرخ بهره را نیم‌درصد کاهش داد.  

بانک مرکزی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تا زمانی که شوک‌های ناشی از ویروس کرونا «به شدت نامطمئن» است، فعالیت‌های اقتصادی تا ماه‌های آینده در انگلستان بسیار ضعیف خواهند شد.» 

این بانک اعلام کرد که: «کاهش نرخ بهره کلیدی به پایین‌ترین رکورد خود یعنی ۰.۲۵ درصد، به شرکت‌ها برای کسب‌وکارشان و به مردم برای مشاغل‌شان، کمک می‌کند که از اختلال موقت با وجود آسیب‌های اقتصادی بلندمدت، جلوگیری شود.»

بازارهای انگلستان در روزهای اخیر آسیب جدی دیده‌اند. شاخص‌های بورسی و قیمت کالاها به شدت کاهش یافته‌اند و اوراق قرضه دولت نیز به پایین‌ترین رکورد خود رسیده است.  

بانک مرکزی انگلستان اعلام کرده است: «بی‌ثباتی و نااطمینانی از شاخص‌های بازار مالی به شدیدترین سطح خود رسیده است.» 

کاهش نیم درصدی نرخ بهره در انگلستان برای حمایت از اقتصاد کلان، در اولین روز موثر بوده است. شاخص FTSE۱۰۰ لندن که شاخص اصلی بورس این این کشور به حساب می‌آید، امروز ۱.۳ درصد رشد کرد. سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «سرمایه‌گذاران از این طریق پاسخی هماهنگ با سیاست بانک مرکزی دادند.» 

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ بهره را نیم درصد کاهش داده بود که حرکتی فوق‌العاده به حساب می‌آید. با توجه به اجلاس بانک مرکزی اروپا در روز گذشته، انتظار می‌رود که این بانک هم نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد و به سطح منفی برساند. علاوه بر این، در روزهای آینده اقدامات دیگری برای جنگیدن با آسیب‌های اقتصادی ویروس انجام خواهد شد.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 93950
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا